Dressyr-VM i Herning

Fiorano

Trådstartare
Snart är det VM och lagen är presenterade! För Sverige rider:

Patrik Kittel/Touchdown
Juliette Ramel/Buriel
Therese Nilshagen/Dante Weltino
Jeanna Högberg/Astoria
Reserv är Antonia Ramel

Vad tycker ni om laget och vad tror ni om medaljchanserna? Tyskland, UK och USA ser inte lika starka ut som OS så jag har en liten medaljkänning om alla presterar så bra de kan😁. Danskarna tror jag ör helt oslagbara.

Mycket tacksam över SVT-play som sänder rubbet🤩
Screenshot_20220721-223619_Samsung Internet.jpg
 
Hadde jeg bare hatt tilgang til svt play. Norge skal sende lag også, for første gang siden tidlig 90' tallet tror jeg...
 
Jag är för dåligt insatt för att sia om hur det går. Men löjligt glad över att Astoria är med. :love:

Önskar bara att man slapp de svenska kommentatorerna…
 
Önskar bara att man slapp de svenska kommentatorerna…
Huh var du tvungen att påminna mig? ;) Precis när jag blev glad åt att det ska sändas så kom den kallduschen. De är verkligen förfärliga och borde bytas ut pronto. Ger inga bra kommentarer för den kunniga publiken och lika värdelösa för den okunniga. Inte direkt någon bra reklam för sporten heller med sina kommentarer som alltför ofta försvarar direkt dålig ridning typ den där hästen som gick bakom ett helt program och i sista sväng så säger de "oj nu kröp den bakom" :crazy:.
Varför måste Svt förstöra dressyren på det här sättet?
 
Tror också att Sverige har en liten chans på medalj faktiskt.
Tycker det är sjukt att AH är uttagen som reserv i danska laget. Sponsrar hela VM och sen uttagen. Urk! Men så äger han ju hela dressyrvärlden tyvärr.

Jag ska dit! Ser dock bara küren och en laghoppning.

Är extra taggad på Klimke och se CDs ”nya” stjärna. Och Isabell :p
 
Huh var du tvungen att påminna mig? ;) Precis när jag blev glad åt att det ska sändas så kom den kallduschen. De är verkligen förfärliga och borde bytas ut pronto. Ger inga bra kommentarer för den kunniga publiken och lika värdelösa för den okunniga. Inte direkt någon bra reklam för sporten heller med sina kommentarer som alltför ofta försvarar direkt dålig ridning typ den där hästen som gick bakom ett helt program och i sista sväng så säger de "oj nu kröp den bakom" :crazy:.
Varför måste Svt förstöra dressyren på det här sättet?

Jag gillade när det var OS (tror jag) där det fanns flera kanaler varav en helt utan kommentatorer. Då var det nästan som att sitta på plats och titta. Ljuvligt!
 
Tror också att Sverige har en liten chans på medalj faktiskt.
Tycker det är sjukt att AH är uttagen som reserv i danska laget. Sponsrar hela VM och sen uttagen. Urk! Men så äger han ju hela dressyrvärlden tyvärr.

Jag ska dit! Ser dock bara küren och en laghoppning.

Är extra taggad på Klimke och se CDs ”nya” stjärna. Och Isabell :p

Åh så kul att se live! Jag var så sugen på att åka med paketresa och se både dressyr och hoppning, men så blev stoet dräktig i fjol trots att hon inte ”kunde” bli det. Så jag lovade mig själv att inte lämna henne och fölet ensamt första året.

Hoppas du får en underbar upplevelse. :)
 
Tror också att Sverige har en liten chans på medalj faktiskt.
Tycker det är sjukt att AH är uttagen som reserv i danska laget. Sponsrar hela VM och sen uttagen. Urk! Men så äger han ju hela dressyrvärlden tyvärr.

Jag ska dit! Ser dock bara küren och en laghoppning.

Är extra taggad på Klimke och se CDs ”nya” stjärna. Och Isabell :p
Jag fattar inte att Jovian är aktuell...
 
För oss inte närmast insatta vem är Jovian?

Helgstrands häst. 8 år och 175 cm hög, vann unghäst-VM för sjuåringar i fjol så det är ju helt lagom att pressa upp den i GP och VM som åttaåring. I alla fall i AHs värld och med hans syn på hästar. Skit samma om den är förbrukad som tioåring, typ. Bara den genererar inkomster som hingst och framgångar i VM på hemmaplan. :wtf:
 
Helgstrands häst. 8 år och 175 cm hög, vann unghäst-VM för sjuåringar i fjol så det är ju helt lagom att pressa upp den i GP och VM som åttaåring. I alla fall i AHs värld och med hans syn på hästar. :wtf:
:crazy:
Edit kollade upp den på tuben och hittade en film från förra året där kraken pressades ihop så hårt så den inte orkade bära sig i en 10m volt utan inre bakbenet mer eller mindre gav efter flera gånger. Känns ju stabilt att ta ut den på mästerskap i år, NOT.
 
Svenska dressyrhästarna har seglat igenom besiktningen idag🤩! På instaklipp har Astoria sett alldeles fantastisk ut, hoppas så att Jeanna får till riktig toppritt i GPn, både för laget och att hon får rida GPS. Tror och hoppas att de andra tre är givna att gå vidare!

Hittar dock inte info om länderna får ha alla fyra ryttare vidare individuellt eller bara tre? Är väl så på EM?
 
Måste ju göra lite annat i helgen än titta på dressyr. Så är det någon vänlig själ som har länk/info om de svenska starttiderna?
 
@Fiorano


FEI Grand Prix Special (GPS)
De trettio bästa ryttarna från GP-klassen får rida Grand Prix Special.

FEI Grand Prix Kür
De femton bästa ryttarna från GPS får starta küren, dock får varje nation ha med max tre ryttare.
 
@Fiorano


FEI Grand Prix Special (GPS)
De trettio bästa ryttarna från GP-klassen får rida Grand Prix Special.

FEI Grand Prix Kür
De femton bästa ryttarna från GPS får starta küren, dock får varje nation ha med max tre ryttare.
Tack! Pratade med press på SvRf tidigare och hon skulle uppdatera infon😃
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
531
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
519
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp