Dressyr-VM i Herning

Brukar kommentatorerna vara så långt efter i vanliga fall i dressyr? Tycker det är väldigt irriterande när ljudet liksom ligger efter.
 
Brukar kommentatorerna vara så långt efter i vanliga fall i dressyr? Tycker det är väldigt irriterande när ljudet liksom ligger efter.

Jag har också reagerat på det.

Jag önskar också att de haft bättre kommentatorer. Varför kan inte SVT skaffa bättre än så här?
 
Sjukt att resultatsajten på den offentliga sidan ligger långt före SVT:s webbsändning.. Spanskan hade halva programmet kvar när resultatet var uppe på sajten. Kan vara min dator också, men jag har tryckt på Live-sändning och startat om och det är samma tid fortfarande.
 
Jag började lite sent pga var ute och tränade på förmiddagen så jag är inte i fas med livesändningen. Är nu på Szulc, en ryttare jag inte känner till alls men hennes häst är ju galet gullig 😍
 
Undrar om SVT kan ha något avtal med dem som sträcker sig över ett visst antal år. De kan knappast ha missat all kritik mot dem under åren.
Eller så skiter de i det eftersom de inte förstår problemet. De gillar kanske att de är så övertydliga så att vem som helst kan förstå när de sitter och räknar 1, 2, 3, 4... i bytena :crazy:
Ja jag gissar men har inte så stort förtroende för kompetensen inom sporten och att de kan avgöra vad som är bra och dåligt
 
Har ni förresten fått någon koll på om fyra från samma land får rida specialen om de skulle lyckas kvala?

Nu tycker jag det borde bli dags för poäng över 70% i klassen. Hoppas Jeanna kan lösa det om ingen annan gör det innan 😊
 
Eller så skiter de i det eftersom de inte förstår problemet. De gillar kanske att de är så övertydliga så att vem som helst kan förstå när de sitter och räknar 1, 2, 3, 4... i bytena :crazy:
Ja jag gissar men har inte så stort förtroende för kompetensen inom sporten och att de kan avgöra vad som är bra och dåligt
Men är det del av någon satsning (officiell eller inofficiell) att försöka göra dressyren mer tillgänglig? Så har jag uppfattat det, även om jag inte tycker att det nödvändigtvis utförs på bästa sätt.
 
Men är det del av någon satsning (officiell eller inofficiell) att försöka göra dressyren mer tillgänglig? Så har jag uppfattat det, även om jag inte tycker att det nödvändigtvis utförs på bästa sätt.
Jag har inga större problem med kommentatorerna faktiskt men om detta är fallet hade jag önskat att de hade pratat och förklarat ännu mer. Min vagt hästkännande sambo (hjälper till med stallskötsel och tittar på träningar typ) begriper fortfarande ingenting om jag inte hjälper till.
 
Jag har inga större problem med kommentatorerna faktiskt men om detta är fallet hade jag önskat att de hade pratat och förklarat ännu mer. Min vagt hästkännande sambo (hjälper till med stallskötsel och tittar på träningar typ) begriper fortfarande ingenting om jag inte hjälper till.
Ja, det är nog ingen lätt uppgift. Jag vet ju inte vilka riktlinjer de fått heller. Men jag tycker det hamnar i 'varken eller' på något vis. Varken intressant information för de som kan eller sammanhängande förklaringar för de som inte kan, och ovanpå det ett enligt mig ganska krystat mellansnack. Erkänner dock villigt att jag är lite för kritisk vad gäller sånt här.
 
Alltså jag känner mig sååå gammal och gaggig men ni som kan bättre, bedömer man inte sits och hjälper längre? Tycker det är en massa stora hjälper ibland och är det inte fusk med gigantiska stödpaddar på sadlarna?
 

Liknande trådar

Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 404
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje och Malin Wahlkamp-Nilsson gjorde dyrbara missar i sina program. Therese Nilshagen på Dante Weltino och Patrik Kittel...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det började skakigt för Sveriges dressyrlandslag när de blev av med rutinerade Patrik Kittel med bara dagar till start. Men Antonia...
Svar
0
· Visningar
543
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Patrik Kittel, Therese Nilshagen, Antonia Ramel och Juliette Ramel, samt reserven Rose Mathisen. Det är Sveriges trupp till dressyr-EM.
Svar
0
· Visningar
532
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp