Dressyrkavaj?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare DressageDreamer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 353
D

DressageDreamer

Hade tänkt att införskaffa en ny dressyrkavaj nästa helg under Stockholm Horse Show. Skulle behöva lite tips om vilket märke man ska köpa, vilket är du nöjd med? :) :confused:

Min andra fråga är vad TR säger om annan färg än svart/mörkblå på kavajen? Det är rätt ovanligt med några ytterligare färger men ändå... :d

Sv: Dressyrkavaj?

Jag har en Pikeur Scarlet i marinblått samt en blå Animo Leyla (tanken var att vi skulle bli hoppryttare, men så blev det inte ;)) när jag tävlar. För det mesta använder jag Animon då jag tycker att det är bättre passform och bättre material på den. Väldigt nöjd med den!

Jag passar på att låna din tråd lite då jag undrar samma sak, men även om någon kan rekommendera en bra kavaj som går att få tag i brunt och inte kostar en halv förmögenhet?

Jag har en Pikeur Diana och den klassas väl som en dressyrkavaj. Jag är iaf jättenöjd med min:)

Just det jag tror du får ha andra färger än svart och blå. Min kompis tävlar MSV med en beige kavaj.

Jag har en Pikeur Scarlet i marinblått samt en blå Animo Leyla (tanken var att vi skulle bli hoppryttare, men så blev det inte ;)) när jag tävlar. För det mesta använder jag Animon då jag tycker att det är bättre passform och bättre material på den. Väldigt nöjd med den!

Jag har kollat lite på Animo, de har så jäkla snygga modeller! Men jag har nästan enbart sett de på hoppryttare... Är den inte för kort? :confused:

Nej, Leyla tycker jag nästan är för lång, har snarare en tendens att fastna i sadeln. De har säkert kortare modeller också, men Leyla går ner till strax ovanför höftbenet på mig :) Har tyvärr ingen bra bild.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 415
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 638
Senast: ako
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 200
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka