Bukefalos 28 år!

Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Det kan ju vara så att hennes häst (eller hon) inte var i toppform just nu inför OS. Småsaker som gör att nån annan blir vald istället.
Nja, av det jag sett så skulle jag klart föredra att ha Jeanna där. Men de är nya som ekipage och antar att man inte vågade chansa på.
 
Nja. Jeanna har faktiskt gjort bättre resultat än Antonia. Men de är nya som ekipage och BJ vågade nog inte ta chansen på dom. Jeanna är en urstark lagryttare som är makalös på att hålla huvudet kallt och i Lorenzo har hon en rutinerad och otroligt bra häst. Så tyckte det var synd att hon inte blev resande reserv.
Tror inte de fick ha resande reserver i år pga pandemin. De fick ju stanna i Aachen. Annars hade hon gått in i stället för Patrik när Welli skadade sig.
 
Kikade lite och just nu är det följande 6 ryttare som ligger bäst individuellt utan att redan vara kvalificerade som de två bästa i sitt heat:

Minderhoud
Hester
Merrald
Torres
Ferrer-Salat
van Baalen
 
Sir Donnerhall Il, så vacker. Minns fortfarande när han visades på bruksprovet för flera år sen.
Tror han skulle få många ston om någon tog in honom till Sverige.
 
Tror inte de fick ha resande reserver i år pga pandemin. De fick ju stanna i Aachen. Annars hade hon gått in i stället för Patrik när Welli skadade sig.

Fast de har ju resande reserver. Varje ridsportlag har en reserv på plats i Tokyo. Ändringen i år är att ett lag bara får bestå av tre ryttare och allas resultat räknas. En reserv har alltså gått in istället för Patrik.
 
Stackars övriga ryttare i nästa heat som tävlar mot både IW och dujardin 🤣

Iof enda ryttaren jag har nån koll på i det heatet är JM Torrao och dom är nog knappast uppe i toppen och slåss endå 😊
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 464
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 166
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 930
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp