Bukefalos 28 år!

Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Om tyglarna går av så kommer hon ramla baklänges.
Hon hade behövt ett sånt här😁
Screenshot_20210724-192136_Facebook.jpg
 
Dom pratar om ovanligt mkt debutanter, och visst är det många stora namn som saknas? Någon som vet någon generell anledning eller är det som dom säger generationsskifte? Corona? Svenska truppen är ju också lite avig, vad pysslar våra stora namn med? Systrarna ramel i all ära men vi har ju fler och mer rutinerade ryttare..
 
Dom pratar om ovanligt mkt debutanter, och visst är det många stora namn som saknas? Någon som vet någon generell anledning eller är det som dom säger generationsskifte? Corona? Svenska truppen är ju också lite avig, vad pysslar våra stora namn med? Systrarna ramel i all ära men vi har ju fler och mer rutinerade ryttare..
Jag vet att många har valt att inte åka just pga corona.
 
Dom pratar om ovanligt mkt debutanter, och visst är det många stora namn som saknas? Någon som vet någon generell anledning eller är det som dom säger generationsskifte? Corona? Svenska truppen är ju också lite avig, vad pysslar våra stora namn med? Systrarna ramel i all ära men vi har ju fler och mer rutinerade ryttare..

Vilka svenskar skulle du vilja se istället? Som har hästar som är på den nivån och rätt i ålder just nu.
 
Dom pratar om ovanligt mkt debutanter, och visst är det många stora namn som saknas? Någon som vet någon generell anledning eller är det som dom säger generationsskifte? Corona? Svenska truppen är ju också lite avig, vad pysslar våra stora namn med? Systrarna ramel i all ära men vi har ju fler och mer rutinerade ryttare..
Just vår trupp är ju den starkaste vi har just nu. Många har inte ridit internationella tävlingar i år då de har inte kunnat bevisa sin styrka. Antonia har ju ridit på 73-74 några gånger så räknas ju som jämn.
 
Jag tror det kan vara många som inte lyckats tävla tillräckligt nu under pandemin och därför kan det vara en del som fattas. Sen är det väl alltid nån som inte vill resa så långt med hästen. För OS-dressyrens kvalitet hade det varit bättre om OS var i Europa då de flesta av världseliten är stationerade i Europa.
 
Just vår trupp är ju den starkaste vi har just nu. Många har inte ridit internationella tävlingar i år då de har inte kunnat bevisa sin styrka. Antonia har ju ridit på 73-74 några gånger så räknas ju som jämn.
Ja så är det kanske 🤔 jag är nog hopplöst ur tiden och har inte hängt med i generationsskiftet 😁 är väl att det känns tomt utan PK o jeanna 🤷‍♀️
 
Det kan ju vara så att hennes häst (eller hon) inte var i toppform just nu inför OS. Småsaker som gör att nån annan blir vald istället.
Nja. Jeanna har faktiskt gjort bättre resultat än Antonia. Men de är nya som ekipage och BJ vågade nog inte ta chansen på dom. Jeanna är en urstark lagryttare som är makalös på att hålla huvudet kallt och i Lorenzo har hon en rutinerad och otroligt bra häst. Så tyckte det var synd att hon inte blev resande reserv.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 461
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 166
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 930
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp