Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Ingen aning. Minns inte hur det var förra OS som Discovery sände. Men jag minns att jag var nöjd med deras sändningar. Jag hade ett abonnemang över OS den gången också. Meddela gärna vad de svarar.

Fick svar nu att med Live-abonnemanget för 129:-/månad kan man se alla OS-sändningar i efterhand :)

Jaha, de har sänt tidigare med? Låter ju toppen om det var bra! Jag hinner alltid glömma vart jag streamat, men hade för mig att Rio sändes av Viasat.
 
Fick svar nu att med Live-abonnemanget för 129:-/månad kan man se alla OS-sändningar i efterhand :)

Jaha, de har sänt tidigare med? Låter ju toppen om det var bra! Jag hinner alltid glömma vart jag streamat, men hade för mig att Rio sändes av Viasat.

Jag har för mig att det var de som sände OS 2018 i Pyeongchang, Sydkorea. Visserligen ett vinter-OS. Men ändå.
 
210722_PatrikKittel-WellDone_1410x700.jpg



Publicerad 22 juli 2021


Well Done stryks från OS​


Antonia Ramel ersätter Patrik Kittel i dressyrlaget under OS i Tokyo sedan hästen Well Done de la Roche CMF strukits från tävlingen.

- Till min stora sorg snubblade Well Done tyvärr under gårdagens träning och en mindre skada sätter stopp för vår OS-start. Även om jag är förkrossad så kommer Welly alltid att komma i första hand. Jag kommer nu att stötta mina elever och lagkamrater i det ärofyllda uppdraget att representera de blågula färgerna, säger Patrik Kittel.
- Det är inget stort, utan en mindre sträckning i ett bakben, säger landslagsveterinär Rasmus Westgren.
- Hästen kommer givetvis att undersökas närmare på hemmaplan också.

Källa: press release SOK
 
210722_PatrikKittel-WellDone_1410x700.jpg



Publicerad 22 juli 2021


Well Done stryks från OS​


Antonia Ramel ersätter Patrik Kittel i dressyrlaget under OS i Tokyo sedan hästen Well Done de la Roche CMF strukits från tävlingen.

- Till min stora sorg snubblade Well Done tyvärr under gårdagens träning och en mindre skada sätter stopp för vår OS-start. Även om jag är förkrossad så kommer Welly alltid att komma i första hand. Jag kommer nu att stötta mina elever och lagkamrater i det ärofyllda uppdraget att representera de blågula färgerna, säger Patrik Kittel.
- Det är inget stort, utan en mindre sträckning i ett bakben, säger landslagsveterinär Rasmus Westgren.
- Hästen kommer givetvis att undersökas närmare på hemmaplan också.

Källa: press release SOK
Åh nej, så himla tråkigt!
 
Åh fy sjutton vad tråkigt. Tur i oturen att det var under kontrollerade former, så att säga, och inte ett benbrott på flyget.

Det känns som att det här kommer bli ett sådant där OS man bara vill glömma. Skandaler och skador och det har inte ens börjat. Australiens hopplag, stackars Welly, covid-19 i OS-byn…
 
Åh fy sjutton vad tråkigt. Tur i oturen att det var under kontrollerade former, så att säga, och inte ett benbrott på flyget.

Det känns som att det här kommer bli ett sådant där OS man bara vill glömma. Skandaler och skador och det har inte ens börjat. Australiens hopplag, stackars Welly, covid-19 i OS-byn…
Men Thomas Bach har ju lovat att allt är under kontroll :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Vicken jädra tomte liksom! 🙄 Själv förstår jag inte hur de nationella specialförbunden oavsett land kunnat gå med på dessa spel från första början.
 
Imorgon drar det igång! Tycker det är lite spännande med dessa heat som ska ridas för det sprider ut de bästa och det blir tävling i tävlingen. Först ut för Sveriger Therese Nilshagen som rider I första heatet.

Kommer ni andra skaffa Discovery + eller se vad som erbjuds på 9an och 5an?
 
Imorgon drar det igång! Tycker det är lite spännande med dessa heat som ska ridas för det sprider ut de bästa och det blir tävling i tävlingen. Först ut för Sveriger Therese Nilshagen som rider I första heatet.

Kommer ni andra skaffa Discovery + eller se vad som erbjuds på 9an och 5an?
Vi har skaffat Discovery just för att kolla på OS, men det är egentligen bara ridsporten som är must-see.
 
Lägger in lite startlistor. Detta är första heatet lördag 24/7. De två med högst % är direktkvalade till individuella finalen.
Screenshot_20210723-211638_Samsung Internet.jpg
 
Imorgon drar det igång! Tycker det är lite spännande med dessa heat som ska ridas för det sprider ut de bästa och det blir tävling i tävlingen. Först ut för Sveriger Therese Nilshagen som rider I första heatet.

Kommer ni andra skaffa Discovery + eller se vad som erbjuds på 9an och 5an?
Har ett kanalpaket från boxer med Discovery (och 5an och 9an) ska se om det ingår play/plus eller vad de döpt sitt till, man kunde iallafall logga in via Boxer men har inte kollat så grundligt än!
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 448
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 145
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 901
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 044
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp