Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

(Ridsport)
En tyska, som tidigare har varit landslags- och världscupryttare i dressyr, har tidigare fått förbud mot att hålla på med hästar i hemlandet. Det efter systematisk misshandel av dressyrhästar. Misshandeln har dock fortsatt i Danmark och efter nya avslöjande bilder ställs ryttaren inför rätta.

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=77594
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Ja, och vad händer ev här i vårt land? Hoppas att fler vågar sätta blåslampan även på de elitryttare i Sverige som tränar eller håller hästar på ett ur djurskyddssynpunkt tveksamt sätt!
Varför går inspektörer inte på de elitryttare som inte låter sina hästar gå ut i frihet annat än möjligen i sockerbitshagar alt inomhus?

Det är hemskt att se det som visas i filmen och jag tycker att man borde publicera namnet tydligt på denna person. Tyvärr så tror jag inte alls att hon är ensam om att använda hårda/idiotiska metoder på träning, har hört både det ena och det andra från hästskötare som jobbat i stora stall:(
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

FY fan!

Vad tror hon att hon ska åstadkomma med den där sortens träning?

Är det någon som kan översätta vad den blonda kvinnan (journalist?) skriker till mannen bakom sargen? (videolänken).
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Fyyy vad hemskt! :cry:
Ja, e det nån som kan översätta?
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Vet inte, Kan inte ha ljudet på då sambon sover & får inte upp länken.
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Den tar länge att ladda. Ha tålamod.

Ngn som vet vilken tränaren det är?
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

MEN! :eek::cry:
Jag skulle vilja ge såna 'människor' precis samma behandling själva! :devil:
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Tittade på länken som Adrenochrome laggt in. Hemskt att titta på. Stackrs häst. Och nån idiot som bara går runt där och tittar på. Skulle gärna vilja veta vad hon säger och får för svar. Jag önskat att jag fick hålla o piskan i 30 minuter och hon skulle springa runt med en massa inspänningstyglar sen skulle hon få smaka på sin egen behandling. Fu bubblan vad jag är arg. Sån här får inte hända... Stackars hästar. Hoppas hon får ett låååångt straff.
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Tyvärr är det inte speciellt ovanligt. Jag har varit vittne till en liknande händelse. Anmälde. Ägeren till hästen sålde den och har nu ingen häst. :)
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

FY fan!

Vad tror hon att hon ska åstadkomma med den där sortens träning?

Är det någon som kan översätta vad den blonda kvinnan (journalist?) skriker till mannen bakom sargen? (videolänken).

Något i stil med "Ni har berättat för mig att ni sköter om hästarna väl och då får jag se detta!!!" Det som kommer efter är svårt att höra.
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

*kl*

Jag undrar vilka som mockar åt henne, sköter hennes hästar etc. Hur kan någon ställa upp och jobba för den människan? :mad:
Hon måste ha stora problem (minst sagt!), det finns ingen nytta i vad hon gör, hon försöker inte uppnå något utan vill bara plåga hästarna mesta möjligt. :(
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Det man kan glädjas åt i eländet är ju att det uppmärksammats och att människan åker dit för sitt djurplågeri. Enda chansen ju för att hon inte ska kunna fortsätta.
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Man blir bara språklös.....Hur kan en sådan människa sova om nätterna.....
Normala människor har en spärr inombords, det kan ju denna kvinna inte ha !!
 
Sv: Dressyrryttare inför rätta för djurplågeri

Horribelt. Man undrar ju om hon gör det för sin egen njutning!? Jag har svårt att se någon annan anledning.
Det är hemskt att människor kan bli så trasiga att de tappar greppet såhär.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Tyska dressyrryttaren Heike Kemmer pensionerade i helgen sin trotjänare Bonaparte, vid de nationella tävlingarna German...
Svar
0
· Visningar
621
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Den unga danska dressyrryttaren Anna Kasprzak har fått fin tillökning i stallet. Familjen har nyligen köpt den tyska...
Svar
0
· Visningar
561
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Tio dressyrryttare på ponny har tagit sig till kvalfinal inför ponnyküren i Globen. På tävlingarna hos Nordhallands Ridklubb...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Två hästägare i Sölvesborg hittade nyligen sina hästar med skärsår i hagen. Händelsen är polisanmäld som djurplågeri. Läs...
Svar
0
· Visningar
624
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp