Dressyrsadel Claridge House

Fjordhast

Trådstartare
Är det någon som har köpt Hööks nya Claridge House Dressyrsadel med utbytbara järn? Är det någon som kan mäta anläggningsytan på den i 17"?

Funderar på att köpa en sådan. Men då hästen jag tänker ska ha den har väldigt liten anläggningsyta. Han är ca 143cm nu gissar jag på. Kort och rak rygg. Han är väldigt smal nu utan några direkta ryggmuskler så tänkte att denna kanske skulle passa då den ser väldigt rak ut samt att det går att göra den vidare vid behov. Är inte min egen häst och jag tror inte ägaren är så sugen på att köpa en ny sadel bara för att jag vill ha en dressyr sadel som passar både mig och hästen istället för allrounden som jag inte sitter så bra i. Så därför får den inte kosta speciellt mycket.

Tacksam för svar!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 325
Senast: Thera
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
658
Senast: Time Lord
·
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp