Dressyrsadel - hjälp

Flixon

Trådstartare
Ja, ännu en i raden av sadelletartrådar. Jag är riktigt less på att sitta i en hoppsadel med bortplockade vulster som sätter mig i stolsits deluxe.

Så om någon vänlig själ kan tipsa mig om vilka sadelmodeller som kan tänkas passa till denna hästrygg så blir jag väldigt tacksam! Gärna märken som går att hitta begagnat och till någorlunda bra pris då det inte är min häst (jag har självklart OK från ägaren).

20140810_132106.jpg

20140810_132123.jpg

Ryggen är svängd och ser överbyggd ut.
Börja med att prova de svängda sadlar i rätt bomvidd du kan komma över att prova. Enkla förslag på begagnatmarknaden är Stubben, Passier, Prestige, County, Harry Dabbs/Jaguar.

Bomvidden är svårare att uppskatta utifrån bild, men jag skulle testa Normal eller Normal mot Vid till att börja med.

Tack så mycket för svar!
Ja hon är en aning överbyggd. Bomvidden ska jag mäta nästa gång jag är i stallet tänkte jag, men hon är vidare än hon ser ut på bilden.
Men toppen, då har jag några märken att börja kika på :)

Liknande trådar

Utrustning Vi har problem att hitta dressyrsadel till vår ponny... Provat pfiff, åker fram, la på en keiffer, den låg i stolsits. Tidigare har han...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Mangsa
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 988
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 092
Senast: scizofren
·
Övr. Hund Ett av mina första inlägg här på hunddelen av älskade Buke :) Har i dagarna blivit erbjuden av min sambos arbetskamrat att ta över...
Svar
13
· Visningar
4 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser

Hästrelaterat

Tillbaka