Dressyrsadel med smal midja.

Polly_Mulle

Trådstartare
Vilka dressyrsadlar har smal midja. Har en Jensen Amiral just nu men tycker inte att jag hamnar lika bra i den som jag gör i Stûbbensdlarna. Vilka andra har smal midja?

Jag hade en Euroriding Rubin förut med smal midja, väldigt skön sadel. Bland Stübben sadlarna har Avalon smal midja.

Hej ! Jag har sett Jensen sadlar i annonserna i ridsport, och vill köpa en, men vill se ett ex. i verkligheten innan jag går vidare. Jag har nämligen funderat över detta med smal midja. Jag är intresserad att få kolla på kvaliten på din sadel, kan jag få hälsa på dig och dina hästar i ditt stall ? Lisa

gamla county har INTE smal midja och wellington trodde jag inte heller hade det, känns ju inte så om man provrider dem??? Jag kan ju ha fel, det är i så fall så jag upplevt dem.
Röösli har smal midja :D

Sätet är smalt (alltså på bredden inte på längden). Beroende på hur ens bäcken ser ut så kan det underlätta med smalt säte för att få till en bra sits...

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 427
Senast: Silje
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 470
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI