B
Bella_Bus
Tips mottages tacksamt till Dressyrsadel till häst med markerad manke. Har just nu en Kieffer Malmö som jag har trivits mycket bra i, den är riktigt skön! Men nu vill jag ha en ny, hästen trivs inte riktigt med den, kan inte riktigt säga vad det är och sadelmakaren ser det inte heller. Men troligtvis är det för att bommen är "ändringsbar" dvs. ej stålförstärkt så när sadelmakaren försöker få den att ligga jämt mot ryggen så måste det vara i "lite bakåtvikt" för att inte bommen ska töja sig.
Nu kanske någon tycker attdet är sadelmakaren som gör fel men alla sadlar har ju mer vikt antingen fram eller bak, även om det rör sig om några gram.
Vad jag söker nu är en sadel till min häst, har är ganska bananformad/svank (pga av ålder, men det har blivit bättre nu) men rids och tävlas för fullt.
(Albion, Jaguar, Stübben passar inte alls.)
Tips!?
Nu kanske någon tycker attdet är sadelmakaren som gör fel men alla sadlar har ju mer vikt antingen fram eller bak, även om det rör sig om några gram.
Vad jag söker nu är en sadel till min häst, har är ganska bananformad/svank (pga av ålder, men det har blivit bättre nu) men rids och tävlas för fullt.
(Albion, Jaguar, Stübben passar inte alls.)
Tips!?