Dressyrsadel till kort överbyggd ponny

xDollyx

Trådstartare
Har försökt luska och leta i all evighe känns det som, efter sadlar som kan passa min raka och överbyggda ponny. Vi är båda korta, jag är bara 157 Cm lång och letar alltså dressyrsadel som kan passa oss båda. Gärna med smal midja.

Sadelutprovare kommer såklart kontaktas om jag inte hittar någon fullträff, men de flesta häromkring Gbg jobbar med vissa märken och just därför är jag ute efter tips på märken och modeller.
 

Bifogade filer

  • IMG_4171.JPG
    IMG_4171.JPG
    207,7 KB · Visningar: 52
Jag har en häst som också har rak rygg och är snäppet överbyggd ( dock inte lika mycket som din). På henne passar min gamla Rössli med vid bom som en smäck trots att de brukar rekommenderas till hästar med något svängd rygg. Vi har liknande längd och jag tycker att den passar mig utmärkt. Äldre exemplar brukar säljas till mycket rimliga priser!
 
Tekna aline, om du inte vill ha för djup sits?
Har den till mitt överbyggda skrälle och den ligger super längs med ryggen (lite för trång i bogarna för honom bara) 🙄
Annars har ordo equester venus legat bra också
 
Till min överbyggda Connemara fick jag en kieffer olympic Athen utprovad. Jag är lika kort som du och tycker sadeln är skön att rida i, ett plus att den inte var så dyr heller.
Var inställd på en sadel runt 25.000,den jag fick med mig hem som låg bäst kostade 7500.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
864
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 723
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp