Dressyrsadel till shettis

Gwaeron

Trådstartare
Jag försöker hitta dressyrsadlar i storlek 14 tum som kan tänkas passa en shetlandsponny. Det verkar vara en veritabel omöjlighet. Han ska enligt sadelutprovaren kunna ha 15 också. Men de verkar vara lika svåra att hitta så det är väl eg ingen skillnad.

Nån som har en aning? Har ingen koll på islandssadlar men jag gissar att en sån skulle fungera också.

Han har ganska rak rygg, är rätt stor och väldigt bred över bogarna. Han ska förstås banta en bra bit till, men bogarna krymper ju inte för det, så jag gissar att han fortfarande kommer behöva en väldigt bred sadel.

32695723.jpg

32695684.jpg

32695704.jpg

Sv: Dressyrsadel till shettis

Jag har inga tips, men vilken fin shetlandsponny du har! Ser riktigt välvårdad och fin ut.
Kommer bli hur bra som helst när den är färdigbantad!

Superfin shetland! Tycker den ser fin ut i hullet faktist.

Har sett en dressyrsadel från stübben i en hööksbutik, tror nästan det var en 15 tum. Annars får du nog försöka beställa från något annat land, till exempel england har ju bättre utbud på sånt. Jobbigt när man måste prova ut och så förstås....

Jensen exmoor kanske vore nått? Dom kan man ju köpa efter egna mått.
Och håller med dom andra, fin shetlandsponny!

Iron will: Tack! :D

Gulkiwi:
Han ser inte jättefet ut men det är för att han knappt har några muskler. Det finns typ inga filéer runt ryggraden utan sadeln ligger och gungar i sidled på en bädd av fett :P Så han ska väl snarare omstruktureras än faktiskt bantas. Bli lite fastare helt enkelt! Tack för övrigt!

Stübben har jag tittat lite på, framförallt har jag försökt se om det finns nåt begagnat i rätt storlek. Stübben är ju som Kieffer, de håller för evigt. Men i nypris är de så himla dyra. Dryga tre ggr så dyra som hästen :P

Jo jag hittade Exmoor igår, den såg riktigt lovande ut! Är det nån som har klämt på en sån på riktigt? Det ser ut att vara riktigt skitläder i dem, jag trodde först det var en syntetsadel på bilden. Man vill ju gärna kunna hålla i sadeln och pröva den innan man måttbeställer men det verkar inte gå? Sju tusen är visserligen billigt för en lädersadel men fortfarande mycket pengar att köpa grisen i säcken för...

Ponny tackar för allt beröm :D

Vilken fin shettis!!
Jag vet att jag har sett en Jeremy Rudge dressyrsadel i 15" någonstans för länge sen, de kanske även har mindre sadlar? Har för mig att JRen jag såg såg uta att vara kort iaf! :)

Bates Pony Dressage finns i 14", vet dock inte om modellen säljs i Sverige.

Har för mig att D_K(kan inte stava till hela namnet:D) som har startat "Sadellistan" har eller har haft såna och jag har bara hört bra om dom:laugh:

Daredeil: Tack! De verkar inte nytillverka såna små sadlar men det kan ju hända att det finns begagnat.

Svea: Supertips! Bates Pony Show var ju otroligt fin! Inte särskilt gratis alls :P Men riktigt snygg! Undrans just om de går att hitta nånstans i sverige...

_Eulalia_: Tack! Good to know

Om du kan tänka dig en havannabrun Show så finns de för under 500 pund på Equestrian Clearance. Räkna med ungefär 200 kronor i frakt också.

Såg det. Både frestande och samtidigt inte. Havannabrunt är verkligen så himla fult...

Åh.

Men du, den finns på Lyckås Ridsport, fast till liiiiiite högre pris då.

Åh yey! Du var ju rena guldgruvan :) Det är inte jätteblodigt ändå med tio för en bra sadel. Vi får lägga undan en tusenlapp för varje kilo fett han bränner! :D

Funkar inte för mig.
Nu vet ju jag hur fin han är då jag träffar honom nästan dagligen:love: Det är han som är på avataren. Men då oklippt och fetare.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: ylvalill
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 292
Senast: VegaL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka