F
faksen
hade tänkt inhandla en dressyrsadel till pållen. det står mellan en beg. sadel eller någon av alla dessa syntetsadlar. erfarenheter av någon av syntetsadlar som griffin, sigma, horse saver, maxam m.m? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mahlmt skrev:Jag har haft wintec och tyckte det var en skön sadel. Den passade inte hästen (inte bred nog och för svängd) så den såldes. Om din häst passar i en wintec så finns det beg till hyfsade priser.
Nu har jag en Griffin som min rumpa inte helt gillar (väldigt bortskämd med sköna sadlar). Den passar hästen och ger en bra sits. De finns också att få tag i beg om nu hästen passar i en sådan.
Wintec och Griffin är de bästa syntetsadlarna.
// Linda
Dressyrfantasten skrev:Du verkar vara inne i en viss "prisklass".
Du får inte många bra lädersadlar för det priset (ens begagnat), men man kan ju ha tur![]()
Annars rekomenderar jag Griffin (av de sadlar du räknat upp) inte för att jag personligen tycker om dom men hört mest gott om dom
Lycka till i sadeldjungeln![]()
cactuspower skrev:Finns ju beg. Stübben o Hubertus och dessa är faktiskt ok kvalité på. Men personligen upplever jag de lite äldre stübben som ruskigt obekväma att rida i just för att de är så hårda...
Men sen gäller det ju att hitta en lädersadel som är:
ok kvalité på (köp i af inget billigt skit dvs. lädersadel alá hööks eller börjes för en tusenlapp..), som man trivs någerlunda att rida i och som dessutom passar hästendet är just denna kombination som inte är så lätt o få det och gå ihop alla gånger.. Men prio nr 1 måste ju dock vara att den passar hästen..