Dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Valkyriaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 195
V

Valkyriaa

Hejsan

Behöver lite tips och råd om vad jag ska köpa för dressyrsadel :)
Är ingen tävlingsmänniska, ska bara ha den till att träna lätt dressyr med. Tycker att dressyrsadlar är de skönaste sadlarna, så därför är jag ute efter en sådan :p
Iom det så behöver det inte vara någon högklassmodell som kostar flera tusen, utan en billig och bra sadel för fritidsridning.

Har ni några tips? :bump:

Sv: Dressyrsadel

De flesta dressyr sadlat kostar tudenlappar men de finns ju sånna som kostar några tusen bara typ wintec å lite mer

Begagnade märkessadlar finns det ju alltid att få tag på, för en billigare peng.
typ stubben,Kieffer Wien,Wintec mm...

Utgå först och främst efter vad som kan tänkas passa hästen.
Och ungefär vad kan du tänka dig att lägga på en sadel då?
Finns ju flera för en hyfsat billig peng. Stübben, vissa Kieffer, Lewa, Bates, Wintec, Henri de Rivel, Källquists (olympic jessica), Hubertus etc. Men det beror ju förstås på vad man tycker är billigt också, vad tycker du kan vara skäligt att lägga ut då? Vad har du för typ av häst?

bra sadel till hyfsat pris är f d Spalding, numera Finesse. Kalassadel!! Djupt säte, bra stöd för skänkel.. Hade en sån som exet "lånade"... det är 9 år sedan nu... *suck* *saknar*

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka