Dressyrsadlar - flatseat/close contact

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 3 787
Sv: Dressyrsadlar - flatseat/close contact

Ingen aning, ser bara att den ligger perfekt på allt jag lagt den på (varav flera extremt svåra ryggar)
Har f.ö nu även jagat ifatt på en beg. hoppsadel och samma sak där

Jag hade en Amerigo Alto till min förra häst som var extremt rak i ryggen. Den låg bra på honom och den är väldigt flat i sitsen.

Jag hade en Amerigo Alto till min förra häst som var extremt rak i ryggen. Den låg bra på honom och den är väldigt flat i sitsen.

Mmmm... såna har jag kikat lite på! Nu är det bara till att spara ihop tusenlapparna till det också... :crazy:

Tittat på Farmland Ponciana?

Men - vad konstigt?? Svarade på ditt inlägg för flera dagar sedan, men det försvann ju? :confused: Och jag skrev inget konstigt som bröt mot några forumregler??

Jaja. Suck. Blev väl helt enkelt bara fel.

Vad jag skrev var iaf att jag hittade en sån på nätet och vem som är ÅF på dem, har aldrig sett i verkligheten dock och undrade om du hade en sådan?

Kan ju meddela att svaret på mina böner blev en Spirit!! En underbar sadel som passar både mig och hästen PERFEKT!!!! :bow: Trodde aldrig det skulle hända! Jätteskön! Mjukt, flat säte och smal midja. Mjuka vulster med mjuka utanpåliggande stöd. Inga bakåtskurna kåpor som tvingar bak benet = funkar inte för mina höfter, utan perfekt möjlighet för mig att kunna ha lite friare sits och kunna korta lädrena ifall jag behöver! Trevlig kvalitet på läder och hantverk samt otroligt mjukt stoppad = bra för hästens rygg. Bred kanal är det också! LOVE IT! :love:

IMG_0933.jpg

IMG_0934.jpg

IMG_0944.jpg

IMG_0946.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 978
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 393
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 703
Senast: ylvalill
·
Utrustning Ute i sadeldjungeln igen. Den här gången med en nyinköpt häst med nya förutsättningar. Han kan inte ha min andra hästs sadlar trots att...
Svar
12
· Visningar
2 062
Senast: Amaryllis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka