Dressyrsadlar.

Har en Griffin dressyr för tillfället, men ska skicka tillbaka den då den är för smal för Miran. :( Rätt hysad att rida i, men luktar illa.
 
jag köpte nyligen en caprilli bates helt underbar och snygg, tog den på ett resurslån.
kan bara rekommendera den :bow:
 
Jag gillar Zaldis dressyrsadel.
Den passar min rumpa perfekt i alla fall :love:
Synd bara att den inte passar hästen...
 
Har ingen egen, men ibland rider jag en ridskolehäst som har en Griffin dressyrsadel. Ligger bra på hästen som har den (http://w1.584.telia.com/~u58403988/Donna II.JPG) och duger skapligt att rida i tycker jag. :)


Med tanke på att den inte kostar så mycket, så tycker jag
den är defintivt prisvärd! Så är det snålt i plånboken, så
tycker jag den är värd pengarna.


Själv gillar jag dock oftast lädersadlar bättre, så skulle jag köpa sadel skulle jag spara ihop till en lädersadel, med
hyfsad kvalité och skapligt andrahandsvärde. :)



Men är det knapert i plånboken nu, och du behöver en sadel och är ute efter en syntetsadel av dressyrsadel, så tycker
jag som sagt Griffins är mycket prisvärd, och helt okej att
rida i. :)
 
man får väl hoppas. har precis köpt en syntet.
har en läder oxå iof. men vore bra o veta om man får tävla med båda ;-)
 
Har en piab, hade en county innan, tycker båda är helt okej!
 
Jag har en Amerigo Close Contact :love:
Djuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuupt hål i plånboken blev det så nu är det strama tyglar från gubben vad gäller shopping åt hästen :crazy:
 
En Hubertus flexline på ponnyn och en Kieffer Ulla Salzgeber på Urban.
Men trivs inget vidare i ngn av dem, vill ha Röösli eller Amerigo.
 
En Kieffer Luzitano som jag trivs hemskt bra i. Hade tidigare en Bates Isabelle Werth. Kieffern är bra mycket skönare att sitta i!!
 
Har ingen egen längre...blev tvungen till att sälja min Frank Baines Capriole för den passade inte hästen. Den var super skön att rida i!

Får numer låna en Zaldi Classic av en kompis när jag ska rida dressyr. Den är oxå underbar och ett stort plus till det otroligt mjuka sätet! :love:
 
Sv: Dressyrsadlar.

Har en Appaloosa Hippo Dressage :love: ! Underbar, kan rekommederas! Hade tidigare en Wintec 500 som också var bra men som efter ett tag inte passade min pålla längre.

Du som undrade om dressyrtävling i syntetsadel, så JA, du får ha syntet!

TR II mom 219:
Sadeln ska vara av engelsk typ, försedd med stigbyglar och sadelgjord...osv...
//marti
 
Sv: Dressyrsadlar.

Har en Griffin cob dressyrsadel. kjempe fin og god!
 
Sv: Dressyrsadlar.

Jag har en apaloosa prestige dressage mkt skön tycker jag.
Finns i breda storlekar vilket är väldigt bra eftersom min häst är bred över ryggen :) .
 
Sv: Dressyrsadlar.

Jag har en Euroriding Rubin men jag har lämnat in den på försäljning.
En kanonsadel men den passade inte helt perfekt till min häst och nu har jag ju en westernsadel istället :d
Köper nog en till dressyrsadel när jag fått sålt den gamla så jag har nått att variera med.
Vet dock inte vad jag ska satsa på.

MVH/ Stefan
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
932
Senast: Anna-KarinO
·
  • Artikel
Hästnyheter Hoppryttare i dressyrsadlar och dressyrryttare i hoppsadlar, tävlandes i lag mott varandra. Tävlingen Knock out mix handlar om att...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Gunnar
·
Utrustning Har idag en Frank Baines Physio som har djupt säte. Men jag har en utstickande svanskota så jag får rejäla ridsår av det djupa sätet...
Svar
9
· Visningar
794
Senast: zarmino
·
Utrustning Nån som har tips på släp med hög komfort, dvs stabil och tyst. Måste även ha aluminiumgolv och inte vara onödigt stor. Fronturlastning...
Svar
17
· Visningar
1 360
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp