Dressyrsadlar.

Sv: Dressyrsadlar.

Jag har en Jensen Amiral.
Tidigare har jag ägt en Griffin dressyr, men den passade tyvärr inte min Best.

Immer
 
Sv: Dressyrsadlar.

En Stübben Avalon

och en Isabell werth (syntet)

en ST Martin allround mot dressyr

alla 3 till salu.. ;)

glömde att jag har en rikitgt gammal goding också.. en röd och svart dressyrsyntetsadel som jag haft länge.. jag har älskat den från första dagen.. men den säljer jag inte. Börjar bli oanvändbar att rida i.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dressyrsadlar.

"Vad har ni för dressyrsadlar? Någon som har en syntet?"
Jag har en Jaguar XKC som jag är mycket nöjd med!
Någon syntetsadel har jag ingen erfarenhet av, då jag aldrig har ridit i en.
 
Sv: Dressyrsadlar.

En prestige Hippos med extra långa kåpor för att slippa fastan med stövelkanten. Jätteskön.

Har ridit i en syntet en gång och det var värdelöst för skänklarna gled fram hela tiden på något skumt sätt.

/Jane
 
Sv: Dressyrsadlar.

Jag hade en Jaguar ett tag förra sommaren, men jag tyckte inte om den alls. red i den 10 ggr sen for den åt nåt annat hål :-)
Cobra är det enda jag rider i numer.
 
Sv: Dressyrsadlar.

Love_travare skrev:
Vad har ni för dressyrsadlar???

Nån som har en dressyrsyntetsadel???



jag har en HdR å en wintec nånting till minna isisar...

//Ewa
 
Sv: Dressyrsadlar.

Har två dressyrsadlar, en albion och en isabell werth wintec...tycker faktiskt att syntetsadeln är skönast! Den är så mjuk att sitta i och man får inte lika ont i baken som man får av lädersadeln! Lätt att sköta är den också. Bara att spola av med vattenslangen och hänga på tork! Jag är jättenöjd med den! [ :banana:
 
Sv: Dressyrsadlar.

Jag har en County Competitor, underbar! :d

Jag har tidigare haft en Griffin, allround mot dressyr, som jag trivdes jättebra med. En bra sadel, helt enkelt.
 
Sv: Dressyrsadlar.

Själv har jag gett upp hoppet om att hitta en vettig dressyrsadel som passar min kuse. Har istället fallit för bomlöst (Torsion Endurance) Såsmåningom kommer det säkert att bli en Flexion. Jag orkar inte oroa mig för passformen i bommen, koppjärnet och eventuella skador därav, nu behöver jag bara vara uppmärksam på padden och att sadeln ligger still (det är inte så bara!)

Hittils har det fungerat jättebra, hästen har satt jättefina muskler (som var på väg bort efter 5 veckor med bomsadel, hon var inte riden innan hon kom till mig).

Kompisen började med en jättefin Wintec Isabelle - vilken sadel! Rätt snabbt breddade hästen ur sadeln och hon övergick till bomlöst.

Det är ju det som är kruxet, om sadeln ligger rätt och bra ska hästen utveckla muskler och bredda sig. Då passar inte sadeln längre. När hästen är "färdig" d v s muskler under sadeln inte förändras nämnvärt - då kommer jag nog att börja snegla på bomsadlar igen. Kanske ;)
 
Sv: Dressyrsadlar.

Det är det som är det fina med att ha en sadel med en bom som går att ändra om hur somhelst..
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
915
Senast: Anna-KarinO
·
  • Artikel
Hästnyheter Hoppryttare i dressyrsadlar och dressyrryttare i hoppsadlar, tävlandes i lag mott varandra. Tävlingen Knock out mix handlar om att...
Svar
0
· Visningar
188
Senast: Gunnar
·
Utrustning Har idag en Frank Baines Physio som har djupt säte. Men jag har en utstickande svanskota så jag får rejäla ridsår av det djupa sätet...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: zarmino
·
Utrustning Nån som har tips på släp med hög komfort, dvs stabil och tyst. Måste även ha aluminiumgolv och inte vara onödigt stor. Fronturlastning...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp