Dressyrsadlar

Mitrolle

Trådstartare
Min häst har en relativt rak rygg och kan ha Crown och så har jag en Oxford CC flatback, funderar nu på vilka dressyrsadlar (förutom Crown då) som kan tänkas passa hennes rygg.

Bild på ryggen:
4481454.jpg

3256599.jpg

Sv: Dressyrsadlar

Din häst är lite lik min i rygglinjen. Jag har en Kentaur som sitter kalasbra. Kanske något att prova?

Du tipsade ju mig om att prova Crown för att min häst påminde om din.;) Det gjorde jag och den Crown Jessica vi prövade låg bra på honom.

Andra modeller som vi provade med hyfsat eller bra resultat var Stübben Avalon, Globus Clic och Lemetex Galant (liknar Stübben Tristan). Någon av dessa eller t ex Jacson kanske kan vara intressant att pröva? Beror på vilken typ av sadel du vill ha och prisklass också.

din liknar min ponny lite jag har kentaur och M&N till honom

Tack för alla svar! :bow:

Jag hade själv funderat på Crown och Albion bl.a. men tänkte få lite mer förslag på märken som liknar varandra. Man är ju inte gjord av pengar och när det är en unghäst som kanske växer ur sadeln så vill man ju ha lite att välja på när man letar sadel.

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: Fibusen
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka