Dressyrsnack 17

Tävling idag med. Höll jämna resultat på 64,66 och 64 %. Inte riktigt nöjd med hur hon kändes i Lb2. Seg och jag fick verkligen kämpa. I La3 kändes hon mycket mer allert. Känner mej inte jättenöjd men känner att jag är inte alltför missnöjd. Men det känns som att något inte är som det ska. Kan dock inte sätta fingret på vad. Har misstänkt tänderna för hon gapar ibland och grejar samt har för ett tag sen lämnat lite höbollar. Men har inte sett några på ett tag nu. Så det ska bli en koll på tänderna när vet kommer och vaccinerar unghästarna i stallet. Är det inre tänderna så misstänker jag samma problem som vi haft innan. Men hon har känts väldigt stark och fin.
Hur som så blir det paus nu. Det blir bete och lite slapp, sen är nästa tävling i juli. Förhoppningsvis. Ska klämma in ett par träningar innan dess så vi får bukt med våra missar.
 
Men så synd är det inte om dom att bi inne när det är knottigt🩷. Båda mina uppskattar verkligen att vara inne om sommaren och lägger sig och vilar.
Jag måste ta henne från sin bästis och hon kan inte gå på gräs mer💔
Lyckan vore ju att kunna ha henne på gräs med kompisen på dagarna och ta in på nätterna, men det funkar inte i vardagspusslet, för långt att gå.

önskar mig en egen liten gård i present.

Men allt är bättre än att klia sig så det blir sår.
 
Jag måste ta henne från sin bästis och hon kan inte gå på gräs mer💔
Lyckan vore ju att kunna ha henne på gräs med kompisen på dagarna och ta in på nätterna, men det funkar inte i vardagspusslet, för långt att gå.

önskar mig en egen liten gård i present.

Men allt är bättre än att klia sig så det blir sår.
Ah ja det gör det såklart värre :/ .
 
Jag badar, smörjer och tröstar. Hon går ute fortfarande och hoppas det ska hjälpa med smörja… men som det ser ut nu lär hon stallas in. Vi ska bara göra klart det sista i stallet så hon har några dagar till på sig att bli bättre💔 annars blir det liten hage med sin mamma tills knotten dör. Stackars hjärtat💔
Usch vad svårt, hoppas knotten dör av snart....
 
Varit och tävlat idag och resultatmässigt ingen höjdare, men han var skötsam och snäll så får guldstjärna ändå. Fick 64,83% i MsvB1. Nöjdast över en 8 på ryggningen, haha kommer ihåg när jag skulle lära honom... en gång välte han liksom över ridbanans (låga) staket när han ålade sig 😅 Klassens vinnare idag var väldigt förtjänt, det var en "kändishäst" som gått på mycket höga procent i unghästtävlingar och nu tror jag att det kanske var ägarens dotter som red(?), hon red den iallafall väldigt fint så det var kul att se. Jag såg dem iofs bara på framridningen men där var det 👌

Tänkte tävla om två veckor igen, sen blir det nog en liten paus och träna istället. Längtar till semester :p
 
Senast ändrad:
Vet inte riktigt vilken effekt du är ute efter. Är det lite lock up effekt har Fager något sånt som är trevligt.
Om det bara är ett bett som många gillar så lyfter jag Sprenger Dynamic RS. Har inte jobbat med någon som sagt ”nej, tack” till det bettet so far.
Jag vet inte heller vad jag är ute efter. Vårt största problem är att få en stabil kontakt på bettet. Det är mycket av/på, självklart hänger något på styrka och ryttarskicklighet med men ville försöka prova några olika bett för att se om det kunde ge lite mer stabilitet. Men vet inte vad för typ av bett jag borde prova, det finns ju en uppsjö av modeller!
 
Kollat på kürfinalen i danska mästerskapen i eftermiddag. Dufour och Freestyle i en klass för sig själv och vann såklart stort.
 
Det har fallit ner någon slags pollett för min lilla häst de senaste två ridpassen🤩
En liten bit in i passet är det som att hon bara hittar ett nytt sätt att använda kroppen och bjuder på en sååå fin känsla i traven!
IMG_0752.jpeg
 
Ni som ridit kür/arrangerat kür: hur, när och i vilket format har ni gett arrangören musiken?
 
Ni som ridit kür/arrangerat kür: hur, när och i vilket format har ni gett arrangören musiken?

Har arrangerat kür i voltige men det kanske funkar likadant?

Senast likviddag skall en mp3 med vald musik skickas till angiven adress/laddas upp på angiven plats. Filen skall vara döpt till klubb_klass_(lag)namn. Borde funka med något liknande för dressyr?

Denna information finns då i proppen.
 
Har arrangerat kür i voltige men det kanske funkar likadant?

Senast likviddag skall en mp3 med vald musik skickas till angiven adress/laddas upp på angiven plats. Filen skall vara döpt till klubb_klass_(lag)namn. Borde funka med något liknande för dressyr?

Denna information finns då i proppen.
Super! Borde vara likadant för dressyr/WE. Vi ska ha ponnykür nästa helg och två klasser WE-kür i augusti 😃.
 
Tack :heart lite ”pinsamt” med intervjun :bag:, alltså det är ju egentligen inget stort med det hela alls. Men tänker samtidigt att det är kul när ”vanligt folk” också får vara med, det är ju såhär det är för många så jag hoppas att andra kan relatera.
Det som inte kom med i artikeln var delen att jag hade i princip tänkt lägga ner innan jag flyttade, och var så ridrädd att jag knappt vågade galoppera 🫣
Jag älskar dessa artiklar då jag tycker det är kul med "vanligt" folk som lyckas bra. Tycker sånt är mycket mer inspirerande, så eloge till er (dig och din fina häst :) )
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
182 926
Senast: Ninnurur
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
641
Senast: Karolina90
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
203
Senast: Corax
·
Kläder & Bli fin Jag är mentor till åk 9 som går ut nu, och ska delta på deras avslutningsmiddag, vad 17 ska jag ha på mig? :crazy: På jobbet brukar jag...
Svar
6
· Visningar
415
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp