Dressyrsnack 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att Carl Hedin är ett gott exempel på den svenska sidan. Inte perfekt såklart, men i mina ögon väldigt bra på många fronter.

Ja det tycker jag med, men i mångas ögon är han oxå en djurplågare. (För att han använder bett/kandar/sporrar) Lite det jag skrev tidigare.
Någon tjomme i halsring kommer aldrig bli en förebild för mig och många andra inom sporten tex

Jag gillar även Tristan Tucker och Andrew McLean
 
Jag ställde frågan och det var tydligen helt i sin ordning tyckte de att det var ett superkonstigt filformat. Och då jobbar jag med film ibland och jag hade aldrig sett det förr. Och ingen kunde förklara varför filmen var så suddig. Tyvärr :(

Och nej, det går inte att spara ett pivo meet i telefonen, det är den som har datorn som sparar det. Vilket är stökigt. Vi skickade ju med typ sprend.com eller wetransfer.com från My till mig har jag för mig.
Tack för hjälpen med svaren! Då behöver jag inte jaga vidare utan får vara nöjd att resten fungerar:)
 
Ja det tycker jag med, men i mångas ögon är han oxå en djurplågare. (För att han använder bett/kandar/sporrar) Lite det jag skrev tidigare.
Någon tjomme i halsring kommer aldrig bli en förebild för mig och många andra inom sporten tex

Jag gillar även Tristan Tucker och Andrew McLean
Lina Dolk uppskattar jag också
 
Ja det tycker jag med, men i mångas ögon är han oxå en djurplågare. (För att han använder bett/kandar/sporrar) Lite det jag skrev tidigare.
Någon tjomme i halsring kommer aldrig bli en förebild för mig och många andra inom sporten tex

Nej, precis. Även om det säker går att göra mer än jag tror med än halsring, så är det inte en rimlig lösning. Jag tror även det finns många hobbyryttare som sitter på hästar som inte är avlade med de allra bästa bruksegenskaperna och där man i nuläget känner sig som en bov för att man kanske behöver rida med sporrar.
 
Det kanske ser ut så på bilden, men jag är inte i fel tråd, jag lovar. 😅

En undran, uppfattar ni den inre delen av tungan som blåaktig? Om så, kan det vara så att vissa bilder på hästar som pekas ut för att ha blå tunga handlar om att skum/saliv ovanpå tungan ger en blåaktig ton? För ser man på tungspetsen här så är den ju helt normal i färgen. Bara en tanke, inget försök att ursäkta tungor som faktiskt är blåa, men satt precis och redigerade dessa bilder från helgen och hajade till på hur tungan såg ut.

20240421_103301_CR6_1617.jpg
 
Det kanske ser ut så på bilden, men jag är inte i fel tråd, jag lovar. 😅

En undran, uppfattar ni den inre delen av tungan som blåaktig? Om så, kan det vara så att vissa bilder på hästar som pekas ut för att ha blå tunga handlar om att skum/saliv ovanpå tungan ger en blåaktig ton? För ser man på tungspetsen här så är den ju helt normal i färgen. Bara en tanke, inget försök att ursäkta tungor som faktiskt är blåa, men satt precis och redigerade dessa bilder från helgen och hajade till på hur tungan såg ut.

Visa bifogad fil 143862
Tycker mer den ser skuggad/mörk ut men inte blåaktig. Eller kanske att första intrycket är blåaktig men när man förstorar bilden och tittar mer noga så ser den inte blå ut. Iaf inte på min skärm :)
 
Det kanske ser ut så på bilden, men jag är inte i fel tråd, jag lovar. 😅

En undran, uppfattar ni den inre delen av tungan som blåaktig? Om så, kan det vara så att vissa bilder på hästar som pekas ut för att ha blå tunga handlar om att skum/saliv ovanpå tungan ger en blåaktig ton? För ser man på tungspetsen här så är den ju helt normal i färgen. Bara en tanke, inget försök att ursäkta tungor som faktiskt är blåa, men satt precis och redigerade dessa bilder från helgen och hajade till på hur tungan såg ut.

Visa bifogad fil 143862

Nä, den ser inte det minsta blå ut.

Isåfall skulle väl alla hästar ha blå tunga och inte vissa?. Jämför med FEI'S egna bild.
received_3800207620224488.jpeg
 
Med caveat att jag inte följer dressyr särskilt mycket men jag tycker Carl Hester rider relativt mjukt och trevligt. Sedan belönas han ju inte med jättesiffror men som sagt, det är väl mer ett systemfel.
Jag med! Och det blev inte mindre efter att jag varit på hans gård för att ta del av hans träningar med Charlotte, Jayden Brown och hans andra elever. De tipsen han hade för att lära in byten har (efter att jag tragglat ett år innan) gjort att poletten har trillat ner hos min häst. Nu vill han inte göra annat. :D
 
Jag med! Och det blev inte mindre efter att jag varit på hans gård för att ta del av hans träningar med Charlotte, Jayden Brown och hans andra elever. De tipsen han hade för att lära in byten har (efter att jag tragglat ett år innan) gjort att poletten har trillat ner hos min häst. Nu vill han inte göra annat. :D
Jag berättade för dottern om din resa dit. Nu har hon en drömresa hon vill göra :love:
 
Jag berättade för dottern om din resa dit. Nu har hon en drömresa hon vill göra :love:
De har tydligen sånna här tillfällen 3 gånger om året ungefär. För utom i år när det här var sista på ett bra tag pga OS. Det är deras sätt att ge tillbaka. Så fint att jag blir varm i hjärtat. Jag vill också åka igen! Men förhoppningsvis kommer han till Strömsholm nästa höst i alla fall. :angel:
 
De har tydligen sånna här tillfällen 3 gånger om året ungefär. För utom i år när det här var sista på ett bra tag pga OS. Det är deras sätt att ge tillbaka. Så fint att jag blir varm i hjärtat. Jag vill också åka igen! Men förhoppningsvis kommer han till Strömsholm nästa höst i alla fall. :angel:
Vi får börja spara pengar! Ska bara spendera lite mer än vettigt på Taylor Swift konserten 😅
 
Jag med! Och det blev inte mindre efter att jag varit på hans gård för att ta del av hans träningar med Charlotte, Jayden Brown och hans andra elever. De tipsen han hade för att lära in byten har (efter att jag tragglat ett år innan) gjort att poletten har trillat ner hos min häst. Nu vill han inte göra annat. :D
Jag tycker också mer om Carl än många andra.
Han har ju vågat gå utanför boxen och tagit sig tid att lära om en hel del saker då han redan var på högre nivå. Det är oerhört ovanligt att någon som redan ”får betalt” för ritter, får press, får hästar, får spons, får möjlighet till business på olika vis är beredda att se över och göra om så mkt. De flesta funkar inte så.
Han var tillsammans med en av sambos kompisar. Den mannen är en väldigt duktig leg fysioterapeut för människa och häst. Carl fick upp ögonen för att jobba sjukgymnastiskt med ryttarna och även med hästarna på olika vis.
Det går inte att ha mycket i handen om man tänker sjukgymnastiskt/biomekaniskt. Det vet han mkt väl.
Sen lobbade han stenhårt för det gällande alla i GB-laget. De har fortsatt jobba med fysioterapeut för ryttarna efter det.
Och från vad jag hört är det en trevlig människa som bryr sig mkt om sina hästar.
Väldigt annorlunda mot vad man får höra om många andra i eliten.
Det är ju många man för alla pengar i världen aldrig skulle skicka häst till eller jobba för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 238
Senast: Blossi
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
619
Senast: tuaphua
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 889
Senast: corzette
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
45 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp