Dressyrsnack nummer 18

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte igår att schabraket till mitt 2-veckor gamla Equiband gått sönder. Har nötts sönder i skänkelläget på båda sidor. Mailat återförsäljaren, hoppas få ett nytt. Har aldrig varit med om att ett schabrak går sönder såhär, möjligen efter väldigt många års användning..

Såg att återförsäljaren hade en massa text om reklamationer på sin hemsida på ett sätt som får mig att gissa att detta kanske är ett vanligt problem..
Visa bifogad fil 172099
Mitt ser som nytt ut, så tror du haft otur. Inte hört om problem med dem heller så hoppas reklamationen går smidigt

Med tanke på de billiga kopior som finns så borde de ju verkligen vara måna om att hålla på att har högre kvalitet, bättre service osv!
Jag har inte varit imponerad :meh:

Spännena har gått sönder på mitt, och banden börjar bli slitna. Försökte köpa reservdelar men var jättekrångligt, de krävde kvitton jag inte hade. Köpte mitt equiband för flera år sedan av en återförsäljare (hyrde det först i samband med rehab, fick hjälp att passa in, träningsschema osv).

Själva schabraket däremot har hållit formen fint.

Upptäckte igår att schabraket till mitt 2-veckor gamla Equiband gått sönder. Har nötts sönder i skänkelläget på båda sidor. Mailat återförsäljaren, hoppas få ett nytt. Har aldrig varit med om att ett schabrak går sönder såhär, möjligen efter väldigt många års användning..

Såg att återförsäljaren hade en massa text om reklamationer på sin hemsida på ett sätt som får mig att gissa att detta kanske är ett vanligt problem..
Visa bifogad fil 172099
Så blev mitt också ganska snabbt trots sparsam användning. Borde nog reklamerat så bra att du gör det.

Spännena har gått sönder på mitt, och banden börjar bli slitna. Försökte köpa reservdelar men var jättekrångligt, de krävde kvitton jag inte hade. Köpte mitt equiband för flera år sedan av en återförsäljare (hyrde det först i samband med rehab, fick hjälp att passa in, träningsschema osv).

Hur mkt har du använt det?
Jag har haft mitt sen 2018 och skulle kunna sälja det som nytt om jag tvättade det. Har inte ens packat upp den extra uppsättningen band.
Har dock i perioder legat helt undanlagt så inte använt konstant

Tillägg. Vad för reservdelar söker du? T ex extra band kan man köpa från annat ställe än generalagenten. Tänker om de kanske inte är lika krångliga med kvitto? Tex Saxtorp säljer banden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat