Dressyrsnack nummer 18

Måste bara visa detta, hur otroligt snäll Ärtan är ❤️
Vi skulle trava över banans minsta stock under uppvärmningen och jag red så jävla dåligt 😅
Ärtan uppfattade inte alls att hon skulle hoppa över något och var helt oförberedd på att något plötsligt låg på marken framför henne.
Jag förtjänade att ramla av där men det tyckte inte hon, istället kastade hon upp huvudet och lyfte tillbaka mig igen, stod helt still och väntade på att jag skulle kravla mig tillbaka igen, hon som inte kan stå still en sekund när vi är på banan.
Hon har verkligen ett fantastiskt fint hjärta ❤️
Resten av träningen gick utmärkt 😁
Visa bifogad fil 168205

Hon är verkligen en sådan drömhäst :heart

Har kirrat priserna idag 👌🏻 så se nu till att springa hem en säck prima fint toapapper på söndag 💪🏻

Om inte vädret ändrar sig kommer ja bli tvungen att sätta torsdag som sista dag för öppen bana 🙈 så hoppas du kan lösa på onsdag eller torsdag 💕
Haha ska försöka det, toapapper behövs alltid :D

Torsdag är min plan, är ledig då så hade passat perfa.

Ikväll går jag på små moln - hon var så himla fin nya ponnyn 🥰. Köpte henne till 11 åriga dottern men hon får vänta lite med att sitta upp.

Det är gott gry i ponnyn, rätt mycket energi och hon är trots åldern inte mycket riden, mest gått med föl. Men så rolig hon är att rida! Känns som om hon verkligen vill göra rätt. De första passen fick hon bara galoppera på framåt för att komma igång i kroppen. Idag var första passet jag försökte rätta bakdelen efter framdelen och få henne att spåra i galoppen. Kändes bra!

Imorgon ska hon få vila.

Hedwig och Hedda är hemma igen. Det gick hur bra som helst att lasta i lastbilen. Första biten var Hedda inte jättenöjd dock och det stampades och sparkades en del. Sista biten stod hon dock bra och åt tom lite av hösilaget. 🩷
Lasta ur gick också jättebra och de var glada över att få komma ut i den härliga gräshagen.🩷
Skönt att de är hemma över sommaren så jag kan ägna mer tid åt dem.

Dressyrträning idag, det var svettigt 😅
Tränaren har steppat upp kraven en hel del senaste gångerna 🥵
Har kommit undan med att rida i vår "hoppform" dvs lite längre hals och lägre nacke. Nu är det okej under uppvärmningen men sen ska nacken upp, kortare hals och nosen framme samtidigt som hon är på mig om att vara snabbare, mer noggran, blicken, positionen. Det är kul men satan så mycket att tänka på hela tiden 🤯
Ärtan var en stjärna som alltid, gör jag rätt blir det så himla bra! Gjorde riktigt fina längningar i traven idag. Finns mycket att plocka fram, jag ska bara kunna rida det också.

Jag hann inte tänka så mycket eller få så många tips så jag gick på de jag tycker om 😅🫠

Esmalia vart jätte fin och inga cystor el liknande trots sin ålder. Och semineras imorgon med Bon coeur 🙌

Jag är livrädd och var inte alls beredd på att de skulle gå så fort 😂 men de kommer säkert gå bra, hoppas jag ♥️

De som är positivt är ju att om hon blir dräktig direkt så hinner man göra 16-20dagars kollen innan midsommar? Så de känns ju bra!

Jag har också ridit 8åringen igen, som för övrigt har Jazz nära i stammen precis som min egna. Och helt ärligt känner jag igen många av hans knäppa beteenden, han beter sig och reagerar som min egna fast i lite större skala bara.

De skapar en otrolig trygghet i mig faktiskt. Vilket gör de himla roligt. Efter ett lösgörande pass gav vi oss ut i skogen för att galoppera av oss lite. Skit kul! Han var livrädd och jag tvärsäker, så de blev en lyckad combo och han kunde slappna av efter några galopper.

Fantastisk häst som bara gått på banan hela livet stackarn 💔

På träning idag råkade min häst göra 3 rena byten i varje efter varandra. :confused:
Jag vände in på diagonalen för att byta, tog ett djupt andetag och hon tog det som byteshjälp, bytte, bytte tillbaka och sen gav jag hjälpen så hon bytte igen. :eek::rofl:

Tränaren jublade, jag undrade vad fan som hände och hästen typ suckade över hur långsam jag är! :bag::rofl:

Liknande trådar

Vad har ni för erfarenhet av sötmalmsbett? Jag köpte ett Fager john sötmalm till min nya häst, som är känslig och lite ojämn i...
Svar
7
· Visningar
165
Senast: Jeps
·
Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 195
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: Elo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 062
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31