Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns film också! Fumo sköter sig för övrigt alltid bra, han verkar gilla tävling.
Fick ingen kommentar om munnen, men ska prova rida på träns nån start också. Han har en tendens att börja slamra med tänderna när han blir spänd och gapar såklart om jag tar för hårt, det gör han även på träns så jobbar hela tiden på mina händer, min stora svaghet!Ser väldigt trevligt ut. Snåla poäng dock även om du vann. Nu kan inte jag det programmet med om saker gjordes tidigt eller sent vid någon bokstav men du borde landat på 67-68% . Sa domaren något om munnen? Tänker om det drog ner.
Fast utan att veta exakt bedömning så är det ett speciellt program där varje misstag (bara 300 poäng totalt) är väldigt kostsamt och på en koefficient punkt extremt kostsamt. Och ett sent byte plus ett orent stjäl väldigt mycket poäng i slutsumman liksom även om andra saker är riktigt bra.Ser väldigt trevligt ut. Snåla poäng dock även om du vann. Nu kan inte jag det programmet med om saker gjordes tidigt eller sent vid någon bokstav men du borde landat på 67-68% . Sa domaren något om munnen? Tänker om det drog ner.
Hela programmet är egentligen idiotiskt som kvalprogram. Bytena har för litet utslag om det nu är dom som ska vara viktiga. Upplägget för bytena är dessutom otroligt opedagogiskt och jag tycker det hade varit snällare om det hade varit med enkla byten i samma program som förberedelse. Inte bara en långsideökning och sen tjoff in i bytet-finns inget annat program där det är så.Fast utan att veta exakt bedömning så är det ett speciellt program där varje misstag (bara 300 poäng totalt) är väldigt kostsamt och på en koefficient punkt extremt kostsamt. Och ett sent byte plus ett orent stjäl väldigt mycket poäng i slutsumman liksom även om andra saker är riktigt bra.
MsvB:1 har varit mitt hatobjekt längemen efter att man förlängde skritten och la in slutor i det är det helt okej att rida. Men det är rätt oschysst med så låg totalsumma och mycket koefficient punkter.
Varje skola eller byte (eller allmänt intryck punkt) som har koefficient motsvarar liksom knappt 7% av slutsumman… får man galopp i en skola eller ett orent byte så åker 3-4% av slutsumman. Inget annat program är lika taskigt för missar
(lite överdrivet såklart, man får ju inte 10 på en sluta. Men en helt okej sluta med betyg 7 som man får galopp i så det blir en 4 gör 2% på slutsumman. Små misstag blir väldigt hårt bestraffade, och missar man då ett byte så får man avdrag på lösgjordheten med (har iaf jag fåttvarje gång) så försvinner det 3-4% på slutsumman. Antar att det är ett medvetet val, för att ha ett kvalprogram, men det är ganska trist tävlingsmässigt för bedömningarna känns mer som bestraffning av misstag än att premiera det som är bra. Mitt hatobjekt som sagt
)
Hela programmet är egentligen idiotiskt som kvalprogram. Bytena har för litet utslag om det nu är dom som ska vara viktiga. Upplägget för bytena är dessutom otroligt opedagogiskt och jag tycker det hade varit snällare om det hade varit med enkla byten i samma program som förberedelse. Inte bara en långsideökning och sen tjoff in i bytet-finns inget annat program där det är så.
Men ja, jag gnäller alltid på det programmet.
Håller med till 100%.Fast utan att veta exakt bedömning så är det ett speciellt program där varje misstag (bara 300 poäng totalt) är väldigt kostsamt och på en koefficient punkt extremt kostsamt. Och ett sent byte plus ett orent stjäl väldigt mycket poäng i slutsumman liksom även om andra saker är riktigt bra.
MsvB:1 har varit mitt hatobjekt längemen efter att man förlängde skritten och la in slutor i det är det helt okej att rida. Men det är rätt oschysst med så låg totalsumma och mycket koefficient punkter.
Varje skola eller byte (eller allmänt intryck punkt) som har koefficient motsvarar liksom knappt 7% av slutsumman… får man galopp i en skola eller ett orent byte så åker 3-4% av slutsumman. Inget annat program är lika taskigt för missar
(lite överdrivet såklart, man får ju inte 10 på en sluta. Men en helt okej sluta med betyg 7 som man får galopp i så det blir en 4 gör 2% på slutsumman. Små misstag blir väldigt hårt bestraffade, och missar man då ett byte så får man avdrag på lösgjordheten med (har iaf jag fåttvarje gång) så försvinner det 3-4% på slutsumman. Antar att det är ett medvetet val, för att ha ett kvalprogram, men det är ganska trist tävlingsmässigt för bedömningarna känns mer som bestraffning av misstag än att premiera det som är bra. Mitt hatobjekt som sagt
)
Fast utan att veta exakt bedömning så är det ett speciellt program där varje misstag (bara 300 poäng totalt) är väldigt kostsamt och på en koefficient punkt extremt kostsamt. Och ett sent byte plus ett orent stjäl väldigt mycket poäng i slutsumman liksom även om andra saker är riktigt bra.
)
Jag har jättesvårt för den inledningen på programmet med B, och när han blir laddad och på tårna av en ökad galopp är det verkligen inte enkelt med bytena längreHela programmet är egentligen idiotiskt som kvalprogram. Bytena har för litet utslag om det nu är dom som ska vara viktiga. Upplägget för bytena är dessutom otroligt opedagogiskt och jag tycker det hade varit snällare om det hade varit med enkla byten i samma program som förberedelse. Inte bara en långsideökning och sen tjoff in i bytet-finns inget annat program där det är så.
Men ja, jag gnäller alltid på det programmet.
380 (MsvB2) till 470 (MsvB5). Kring 400 för de ”vanliga” typ.Jag minns inte vad ett vanligt Msv program har i totalpoäng.Men ja det kan ju förklara saken.
Ja alltså Zacke rider jag hela galoppdelen på 45 sekunder380 (MsvB2) till 470 (MsvB5). Kring 400 för de ”vanliga” typ.
Gamla MsvB:1 hade 280 poäng så det var ännu värreTror @Fiorano la ut en film på det en gång där hela filmen (med Zacke, som inte springer som en galoppör heller) var tre minuter lång och galoppen under minuten
Men igen så jag tycker MsvB1 blev ganska roligt att rida när skritten ändrades (var bara en halvcirkel totalt innan) och travslutorna kom med (fördubblade traven). Det hade varit bra om det kom lite mer galopp i programmet med, om det så är enkla byten eller lite förvänd eller något men så ekipagen får en chans att komma till lite mer ridning.
Msvb2 har 380 och msvb3 400, så rätt stor skillnad! Msvb2 har jag ridit på typ 67 trots att vi blåste två byten…Jag minns inte vad ett vanligt Msv program har i totalpoäng.Men ja det kan ju förklara saken.
Jag tycker (om man ska ha kval till MSV B) att man skulle sänka gränsen och hellre ha krav på att nå kvalet fler gånger. Tycker man ser en hel del som lyckas kvala en gång och sedan rider runt i MSV B på 55%Helt ärligt förstår jag inte varför det ska vara 64% för att få kvala vidare när det är 62% i resten.
Vad är grejen? Att man skulle få för mycket folk som rider msvb på ej godkända procent? Tror nog att de flesta som inte är säkra i tex bytena och vill rida msvb klasser nöjer att rida msvb1 och msvb2. Har man inte koll på bytena lär man ju inte rida msvb4-5 och om man skulle vilja vad är liksom problemet?
Tycker även kvalreglerna för rundorna är löjliga. Varför får man bara två försök och inte två år sig i rundan man kvalat till som man får i msvb och i hoppningen?
Det var en bra idé! 2-3 gånger på 62? Eller fler?Jag tycker (om man ska ha kval till MSV B) att man skulle sänka gränsen och hellre ha krav på att nå kvalet fler gånger. Tycker man ser en hel del som lyckas kvala en gång och sedan rider runt i MSV B på 55%
Det var en bra idé! 2-3 gånger på 62? Eller fler?
Msvb2 har 380 och msvb3 400, så rätt stor skillnad! Msvb2 har jag ridit på typ 67 trots att vi blåste två byten…
Jag tycker (om man ska ha kval till MSV B) att man skulle sänka gränsen och hellre ha krav på att nå kvalet fler gånger. Tycker man ser en hel del som lyckas kvala en gång och sedan rider runt i MSV B på 55%
Håller med generellt, problemet är väl att många inte är nöjda och då känns det inte schysst mot hästenJa tycker som sagt att är det 62% i rundorna så kan det absolut vara samma till msvb. Sen om du ska klara det en eller två gånger tycker jag är oviktigt.
Vill folk rida runt på 55% gång på gång och känner sig nöjda med det tycker jag det är fine. Tror det är väldigt få hästar som skulle ta skada av det, de fattar ju inte vilken procent eller placering de får när tävlingen är över och så länge ryttaren är nöjd med sin häst och prestation så ser jag ivf inga problem. Det finns ju inte ett överflöd av starter just nu så ser inte vad det ska göra för skada liksom om någon gurkar runt i msvb på 55% och är nöjd och glad![]()
Så kan det absolut vara. Men det finns ju även folk som inte är nöjda med godkända procent oxå.Håller med generellt, problemet är väl att många inte är nöjda och då känns det inte schysst mot hästen