Dressyrtävligngsutrustning

Hallonsoda

Trådstartare
Hejsan hoppsan alls bukisar!

Jag ska köpa en massa tävlingsgrejer till mig och min pojk nu.. Och jag undrar om man kan köpa schabrak, skjorta och ridbyxor i lite lite brutet vitt? Tycker det är så snyggt, och jag har dessutom mörkbrun sadel o mörkbrunt träns. Finns sånt? Ponnyn är brun... Se bild.
Kan man tävla i sånt? Eller ser det fel ut? Tips på grejer?
Ska även köpa ett par nya mörkblå ridbyxor, med läderskoning och hållbart material, nån som har tips?

Tack alla! :love:

Sv: Dressyrtävligngsutrustning

Varför skulle du inte kunna tävla i creme-färgat?
Här nere är det inte alls ovanligt med att folk rider med creme-färgad utrustning på tävlingar. Tänkte själv skaffa det eftersom det blir en mindre kontrast gentemot vit-färgat på min häst då hon har en lite intressant brun nyans.
Bara man ser till att alla pryttlarna håller samma creme-färgade nyans rätt över annars blir det inte så snyggt.

apo

Jo, fast det finns så många olika varianter av creme.. Jag tycker många är alldeles för mörka, beiga. Vill mest ha nån typ av brutet vitt. har sett sånt på ridbyxor och nåt schabrak.

Nån som har bilder på en sån färg som jag beskriver?

Jag fattar vilken färg du menar men kom inte på något annat än ljus,lus creme för att beskriva den.
Det är samma nyans som jag är ute efter, kontrasten med kritvitt blir alldeles för hård på min häst för att det ska vara snyggt.

Apo

Jag tävlar dressyr i créme. LJUS créme, förmodligen det du kallar bruten vit.
Jag har Pikeur Romana ridbyxor, Mias schabrak, Roeckel handskar och Kyra K skjorta. Färgerna är i princip identiska, men det är en liiiiiten nyansskillnad om du förstår vad jag menar.

Mmmmm, jag tror jag sett pikeurbyxorna. Var det svårt att hitta grejer?
Jag ska kolla runt och önska mig i julklapp ;)

Njae... inte svårt direkt. Men har upptäckt att det bara är i princip de lite dyrare märkena som har en "fin" creme. Annars blir det, som du sa, nästan gult eller ljusbeige. Något du VERKLIGEN skall passa dig för är Victor Hugos "gamla" nyans av creme. Den slår i GRÖNT när annan creme kommer i närheten (den "nya" är typ gul så man ser lätt skillnad)

Mina Pikeur-brallor köpte jag på Granngården. GRYMT hög midja, är nog tänkta att kunna bäras under frack. Men man får bra magstöd :D .

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på Utrustning, men det kändes mer som lite oseriöst funderande än ett faktiskt... 2
Svar
35
· Visningar
3 504
Senast: Sporthorse
·
Dressyr * Visste inte om jag skulle lägga den under dressyr - utrustning eller dressyr - gnägg, moderatorn får gärna flytta * Om ni skulle ha... 2
Svar
36
· Visningar
6 997
Senast: Hellas
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 377
Senast: Wera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka