Dressyrträns

Reykur

Trådstartare
På jakt efter ett snyggt dressyrträns med "kandarkänsla" Vill ha ett med bred nosgrimma, utan Aachenrem och med vitt foder.. max 700 kronor typ.. nån som har nått tips?

Sv: Dressyrträns

Tack för tipsen, de där va riktigt trevliga! helt i min smak, ska kolla vidare på det..
Tyglar ingick det visst till kandaret, men inte med tygelhakar.. men det duger ju ändå ;) tack för tipsen!

*KL*
Snygga träns/kandar, men finns det några sådana med vanlig knäppning på nosgrimman och inte tillbakaknäppning? Tips? Please!:)

själv har jag köpt Hööks billiga kandarträns (som var på rean), för 299:-
ska ta bort den extra remmen och ha som vanligt träns. Kvaliteten är väl kanske inte super, men med bra grundbehandling och lite regelbunden underhållning tror jag det blir helt ok! :)

FeatherCloud skrev:
själv har jag köpt Hööks billiga kandarträns (som var på rean), för 299:-
ska ta bort den extra remmen och ha som vanligt träns. Kvaliteten är väl kanske inte super, men med bra grundbehandling och lite regelbunden underhållning tror jag det blir helt ok! :)

Köpte ett sånt i present till min kompis för nått år sen, det är faktiskt riktigt trevligt!
men nu fanns de ju bara i ponny kvar :( och min donna måste ha Full ;)

majblomma:
Jag gillade jacson Navarro.. Förutom den jävla aachenremmen *morrar*
ska man behöva köpa kandar för att slippa den eller? *suck*

Hur är kvalitén på jacson träns? De är ju väldigt billiga, håller dom? hur är lädret?

Kvaliten på Jacsonträns är helt OK med tanke på priset och om man jämför med hööks tex.Fast man får nog hålla efter det och smörja det så håller det sig mjukt:)

Jag har jaft Jacsons kandar och det ända som är snyggt är nog egt nosgrimman... :p Remmarna är väldigt tjocka och klumpiga tyvärr, och det är vanliga spännen vid bettet. men det är ju iaf billigt.

Jag ringde Hansbo och beställde deras German Line kandar i dag.... :angel:

finns de tinte Full på nätet heller längre? I "min" affär fanns bara Ponny, men på nätet fanns Full när jag köpte...

Jag hade ett jacsonträns till min egen häst, Jacson Boheme tror jag. Kvaliteten är jag supernöjd med, mjukt och fint och höll bra, men man får hålla lite koll på när man köper det, min nosgrimma var lite slarvigt sydd så den blev sned, men det kunde jag leva med, jag red ju mest is kogen :p

Centaur skrev:
Jag har jaft Jacsons kandar och det ända som är snyggt är nog egt nosgrimman... :p Remmarna är väldigt tjocka och klumpiga tyvärr, och det är vanliga spännen vid bettet. men det är ju iaf billigt.

Jag ringde Hansbo och beställde deras German Line kandar i dag.... :angel:

Fan alltså träns är ett gissel ;)
Jag vill ha tygelhakar vid bettet, pullback knäppt bred nosgrimma UTAN aachen rem, vitfodrat, nätta remmar och i ok prisklass.. Är det omöjligt? *suck*

får väl nöja mig med nått halvdant då, eller ruinera mig.. :crazy:

Nää finns inte full längre på nätet :( jävla skit! tycker det ser helt ok ut, även om pannabandet inte är det snyggaste..

Vart ringer du då? Hittar bara nr o adresser till återförsäljare på deras sida...:crazy:

Hm du skulle kunne köpa två och bygga i hop. Ska du ha svart så är det ju enkelt! Köp nåt träns med hakar och vanlig nosgrimma och så ett Jacson kandar! Så tar du nosgrimma och sätter på det andra tränset och voila! ;)

Ja det är ju en idé :idea:
Ska försöka ta mig till abiouse i veckan och se om det finns nått med snygga sidostycken :D
Men du skulle aldrig sagt nått om german line kandaret, blev jävligt sugen :crazy: ;)

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
572
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet