Drinktråden.

om någon har tips på alkoholfria drinkar vore jag mycket glad!
Vad gillar du för något?

T.ex. "virgin mojito", jag brukar köra på Schweppes färdiga Mojito, krossa isen med mynta (lägger i en plastpåse, snurrar en handduk runt och använder en kavel).
Allra först så delar du en lime, drar runt kanten på glaset, har ett fat med socker och sockrar kanten. Pressad lime i botten och lämna ett par klyftor i glaset, sedan i med isblandningen och den färdiga mojiton.

"Virgin sangria", kolsyrat vatten (eller tonicvatten för mer vuxen smak), blandsaft hallon, skuren frukt, isbitar, kanelstång, servera i en bringare.
 
Om jag inte kan få en riktigt god Tom Collins så är de nedanstående drinkarna väldigt goda (och lättdruckna! :o )

Baccardi Ruzz, Tranbärsjuice, En skvätt citron, Fyll på med Fanta
Smakar tutti frutti!

eller

2cl DK Sour Rhubarb, 2 cl Absolut Citron, Färsk Lime, Sprite
 
Om jag inte kan få en riktigt god Tom Collins så är de nedanstående drinkarna väldigt goda (och lättdruckna! :o )

Baccardi Ruzz, Tranbärsjuice, En skvätt citron, Fyll på med Fanta
Smakar tutti frutti!

eller

2cl DK Sour Rhubarb, 2 cl Absolut Citron, Färsk Lime, Sprite
Mmm.....Tompa! :d
Tyvärr lite sällsynt på svenska krogar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 724
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 779
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 776
Senast: Sebastian
·
IT & mobiler Det finns ju en uppsjö olika! Är de något bra? Vad har man dem till? Vad har en sådan som en vanlig hederlig klocka inte har? Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 178
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp