Drinktråden.

R

Raderad medlem 94602

Vi har mattrådar och vintråd men ingen drinktråd :confused:
Så ös på med drinkar och bål. Kalla som varma.

Här avrundades kvällen med Vuxenchoklad.
Riktig kakao (ingen söt O'boy), 2/3 Cognac (Grönstedts) och 1/3 Minttu. Smakar som Mariannegodis :d

20190221_225312.jpg
 
Jag tycker om Russian spring punch gjort på vodka, creme de cassis, citronjuice, sockerlag och champagne toppat med färska björnbär/hallon/likn. Serveras i glas med krossad is.
Och så gillar jag Bramble gjort på gin, creme de müre, citronjuive, sockerlag och toppat med färska björnbär. Serveras i glas med krossad is.
 
Jag är ju en sucker för Gin-drinkar.

Klassisk GT: Monkey 47 + en bra tonic

"Ful-GT de luxe": Biostilla Organic, Schweppes lime, färska jordgubbar (mosade)

"Ful-GT": Biostilla Organic + Schweppes tonic

Negroni: En del gin, en del vermouth, en del campari, apelsinskal

"Ful-Negroni": ovan ingredienser + apelsinjuice (för de kvällarna du inte riktigt vill dricka en ren spritdrink)

Annat:
Aperol Spritz: 3 delar prosecco, 2 delar Aprerol, 1 del sodavatten

Tequila sunrise: Tequila, apelsinjuice, grenadine

(Ja, älskar drinkar, ju "fulare", alltså närmre grogg desto bättre ibland^^)
 
Jag har åkt till fjällen idag med sonen, en av mina bästa vänner och hennes son. Efter 5,5 timmes bilkörning sitter en Lumbumba framför brasan riktigt fint.
Första gången jag dricker Lumumba att det lär bli mååååånga fler innan söndag.

26641
 
En annan har kärat ner sig i en drink så till den milda grad att jag sitter här och suktar efter den på en torsdagsförmiddag.

2 cl päronvodka
2 cl St Germain
125 ml champagne

Min sambo hävdar att det är slöseri på champagne, vilket jag kan hålla med om, så skulle jag göra den själv hade jag nog satsat på någon billig prosecco/cava/spumante i stället!

Jag hatar egentligen vodka, men eftersom de använder finvodka (Grey Goose) i baren där just denna drink återfinns så märks den inte av alls faktiskt.
 
Favvorit till sommaren är två glassdrinkar som heter Bernamint Bailys och Mudslide. För choklad älskare då :'D

Mudslide;
Kaluha
Bailys
Vodka
Vaniljglass
Chokladsås längs med glasets insida

Benamint Bailys;
Green cream de menthe
cream de cacao
Bailys
Vanilj glass
Oreo kakor
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 910
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 808
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 831
Senast: Sebastian
·
IT & mobiler Det finns ju en uppsjö olika! Är de något bra? Vad har man dem till? Vad har en sådan som en vanlig hederlig klocka inte har? Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 181
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp