Drive Outs ponnyrockard

Sv: Drive Outs ponnyrockard

Men klart den bästa vagnen på marknaden!

Har letat själv efter en rockard som jag kan söndagsåka i, då ponnyn är pensionerad efter lång tävlingskarriär i körning.

Har verkligen letat och letat. Men finner inget som ens är värt att söndagsåka i.

Det är Roslagsvagnar som gäller. :bow:

Tråkigt är förstås väntetiderna, men den som väntar på något gott...
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

globuss (stavas?) har en bra rockard, funderar på att köpa en sån, finns i olika storlekar från shettis till stor ponny (häst?) med svängel och allt. två sits mm. den ser bra ut iaf....
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Varför inte en fin gammal gigg?
Vackrare och bekvämare än en rockard.

LIA
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

LIA skrev:
Varför inte en fin gammal gigg?
Vackrare och bekvämare än en rockard.

LIA

till en shettis?

Globus rockrd vet jag inte om jag skulle våga köra med, den är i klenaste laget även för söndagskörning. Hur stor/liten är minsen?

jenny: Det är 150 kg som gäller för alla vagnar, i maraton! Jag antar att man väger om den verkar klen och för lätt. Med en vanlig badrumsvåg...
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Lite kaxig får man väl vara ;)

Nej, det är inte min åsna.

Finns det ingen som gör enligt hästens egna mått?
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Nora skrev:
Globus rockrd vet jag inte om jag skulle våga köra med, den är i klenaste laget även för söndagskörning. Hur stor/liten är minsen?

Han är 77 cm hög och allmänt jätteliten :crazy:
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Bullets rockard verkar inte ha fästen för bakselen...? :confused:
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Vad har ni för erfarenheter av Shettisshopens rockard? Mailade nyss och frågade om de kunde ordna fjädring.
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Attans, de kunde inte erbjuda en rockard med fjädring just nu.
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Nora skrev:
Det är 150 kg som gäller för alla vagnar, i maraton! Jag antar att man väger om den verkar klen och för lätt. Med en vanlig badrumsvåg...

Är det 150 kg även till shettis :eek: ? Har iofs inte läst igenom så noga så det kanske är till stor häst?
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

till en shettis?
Inte vet jag, vem som har vilka hästar! Har fullt knog att hålla reda på mina egna. :)

Det borde väl finnas giggar eller liknande till ponnys också. Dom var ju inte ovanliga förr.

LIA
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

*Christine* skrev:
globuss (stavas?) har en bra rockard, funderar på att köpa en sån, finns i olika storlekar från shettis till stor ponny (häst?) med svängel och allt. två sits mm. den ser bra ut iaf....

Har klämt o känt på den, skulle ALDRIG sätta mig i en sån med en häst framför. Hjulen är ungefär 4 mm tjocka och pyttesmå, håller den ens för en litet gruskorn.?? ok, jag kanske överdriver lite men det är klenare än cykeldäck!

/jenny
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

hej!

Jag tycker att konceptet är jättebra. För vem vill sitta o stirra in i en hästrumpa? men fjädring..utan den kan man bara inte köra på grusvägar eller skogsmarker, framförallt får hästen lida när varje ryck fortplantar sig till skaklarna. Vi människor kan ju alltid sitta på nåt mjukt.
Är det kanske på gång att lägga att införa fjädring? Man kan ju göra det rätt billigt, och oxå rätt dyrt såklart.
Jag tycker iallafall att det är kul att ni kört igång, och jag rekommenderar folk att kika på er hemsida!
Mvh jenny
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

TASHINA skrev:
HEJ


vikter på vagnar gäller svår klass .

mvh anders ROSLAGSVAGNAR

Nu då, kan jag andas ut nu? Jag lär ändå inte köra svår klass de närmaste åren, om nånsin?! Blev RIKTIGT bekymrad där ett tag..

/jenny
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

förresten, du anders..ganska nedriga inlägg innan du erkände vem du var. .. hoppas du lagt av med tramset nu! Kul att ha med en vagnstillverkare!

/jenny
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Drive Out rockarden vore drömmen, men som student så lär jag aldrig ha råd att köpa den :cry: Kan helt enkelt inte lägga ut nästan 9000:- huxflux.
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

snigelfarmor skrev:
Har klämt o känt på den, skulle ALDRIG sätta mig i en sån med en häst framför. Hjulen är ungefär 4 mm tjocka och pyttesmå, håller den ens för en litet gruskorn.?? ok, jag kanske överdriver lite men det är klenare än cykeldäck!

/jenny

...eh.. då talar vi nog tyvärr inte om samma vagn! den jag talar om har mer liknande moped-däck och dom är absolut inte så smala, mer 4-6 CM.. och de är inte klenare än cykldäck....

inte för att bråka, men vi talar nog om olika kärror....
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

*Christine* skrev:
...eh.. då talar vi nog tyvärr inte om samma vagn! den jag talar om har mer liknande moped-däck och dom är absolut inte så smala, mer 4-6 CM.. och de är inte klenare än cykldäck....

inte för att bråka, men vi talar nog om olika kärror....

Du bråkar väl inte? :) Kanske finns det fler globusmodeller??

gå in på globussport.se , klicka på häst-körning och scrolla ner.

Den har jag klämt på på Lena´s, och de hjulen är klena! Har du specialhjul på din eller? Jag har oxå klämt på en exakt kopia som säljs på flädie Hästsportaffär, den har träsvängel istället och de är lika klena.
Här en bild på den med träsvängel, den är flott, men klen.. o globusen ser ju likadan ut. Fast de varnar inte för tuffa skogsturer som equilex gör, som tur är. Det är väl bättre att vara ärlig som försäljare?

shoppen_fil.php
shoppen_fil.php
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Om man nu har en "klen" globus vagn. kan man sätta mopedhjul på den eller måste man byta hela axeln?
 
Sv: Drive Outs ponnyrockard

Det borde du kunna...fast det blir dyrt som tusan! minst 2500 spänn!
Globus har axeltappar, det har de flesta maratonvagnar oxå, min har det iallafall. Frågan är var du hittar hjul? Och hittar du axeltappshjul i gummi, så säg till mig för jag skulle vilja köpa ett reservhjul till min vagn!
Här finns lite axeltapps tillbehör: http://www.tidaholmsvagnar.se/index.html
/jenny
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp