Drömjobbet som tjänsteman

TygerTyger

Trådstartare
Vad innebär det för dig? Lön, förmåner, arbetstider, arbetsplats, samarbetsformer med kollegor ...

Jag är intresserad av ämnet i största allmänhet men nu när min arbetsgivare bett mig att inkomma med någon form av önskelista så står det helt still. Dessutom är det så klart tidspressat när frågan väl kommer upp. :crazy:
 
Möjlighet att arbeta hemifrån och att vara med och styra arbetstider, men också kontordagar med möjlighet till mer informell kontakt med kollegor.

En lön som betalar för mina år på universitetet, CSN-lån och kompetens.

Att en heltid är 40 Tim (och ingen underförstådd förväntan om intressetimmar eller att alltid vara tillgänglig)
 
Jag skulle nog vilja säga flexibelt arbete, vet jag med mig att de arbetsuppgifter jag ska göra under en dag inte kräver min närvaro på kontoret så skulle jag vilja jobba hemifrån med lite mer flexibla tider än just 7-16. För gud så mycket mer jag får gjort på 4 timmar hemifrån jämfört med en hel dag på kontoret och ännu mer när jag är ordentligt utsövd!

Sen klart en skälig lön och åtminstone förmåner som företagshälsovård och friskvård är mitt minimum.
 
Jag har typ mitt drömjobb redan. Jobbar hemifrån fyra av fem dagar i veckan, styr min egen arbetstid så länge det inte är möten (vilket gör att jag vintertid är ute hos hästarna några timmar mitt på dagen och jobbar igen det på kvällen), har helt eget ansvar om mina arbetsuppgifter och projekt. Det passar mig som introvert, men kanske inte alla.

Skulle jag önska nåt mer skulle det väl vara högre lön (det vill man väl alltid ha?) och fler semesterdagar.
 
Vad innebär det för dig? Lön, förmåner, arbetstider, arbetsplats, samarbetsformer med kollegor ...

Jag är intresserad av ämnet i största allmänhet men nu när min arbetsgivare bett mig att inkomma med någon form av önskelista så står det helt still. Dessutom är det så klart tidspressat när frågan väl kommer upp. :crazy:

Utover faktorer som redan namnts - en valplanerad verksamhet, dar "workflow" ar tydligt och att nya initativ tillats vara valgenomtankta och valplanerade innan geomforande - allt for att minska onodigt stress och kaos.
 
Utover faktorer som redan namnts - en valplanerad verksamhet, dar "workflow" ar tydligt och att nya initativ tillats vara valgenomtankta och valplanerade innan geomforande - allt for att minska onodigt stress och kaos.
Det vore fantastiskt. Just i sammanhanget önskelista blir det svårare. Chefen: "Det håller jag med om vore bra om vi hade. Jag godkänner ... att vi har ett möte med dem som skapar stress och kaos?"
 
Förutom intressanta och stimulerande arbetsuppgifter, så bra pensionsavsättningar, flexibilitet, betald restid (om resor ingår i tjänsten) läkarbesök på betald arbetstid, ersättning för läkemedel och vårdförsäkring.
 
Sen gärna extra förmåner också, tänker typ maxat friskvårdsbidrag, ersättning för receptbelagda mediciner och läkarbesök. Ett jobb jag hade hade en timmes massage/månad för alla anställda (på arbetstid!).

Friskvård på arbetstid kan också räknas in här, ofta en timme/vecka hos de som har.
 
Sen gärna extra förmåner också, tänker typ maxat friskvårdsbidrag, ersättning för receptbelagda mediciner och läkarbesök. Ett jobb jag hade hade en timmes massage/månad för alla anställda (på arbetstid!).

Friskvård på arbetstid kan också räknas in här, ofta en timme/vecka hos de som har.
Jag trooor att man måste erbjuda alla samma nivå av friskvårdsbidrag? D.v.s. om de höjer mitt så behöver de göra detsamma för alla andra också. Det blir i sådana fall svårare att få igenom än ganska mycket högre lön som skulle kunna väga upp.
 
Jag trooor att man måste erbjuda alla samma nivå av friskvårdsbidrag? D.v.s. om de höjer mitt så behöver de göra detsamma för alla andra också. Det blir i sådana fall svårare att få igenom än ganska mycket högre lön som skulle kunna väga upp.

Ja, så är det nog. Svårt med vissa förmåner…
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Känner att jag står lite vid ett vägskäl och tvekar. Jag älskar mitt jobb. Jag älskar kunderna, kollegorna, mina arbetsuppgifter, alla...
Svar
14
· Visningar
2 575
Senast: Asko
·
Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Monkie
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 418
Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 203
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp