Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan också nån dag denhär veckan. Men dom måste ändra lite med personalen på hvb så det är en till som jobbar på natten i en period iallafall så tillsdess så ska jag vara på bup på kvällarna och nätterna iallafall. Men ja jag kommer inte förklara såmycket varför men kan bara säga att jag be höver mera stöd justnu så det måste vara mera personal heltenkelt.
Iallafall så en sak som jag har tänkt på endel och pratat om endel är om drömmar om fram tiden. Som jag inte precis har haft såmycket på VÄLDIGT länge men som en av dom bra sköterskorna på bup har sagt att det är jätte viktigt att man har som drömmar och nånting man VILL i fram tiden liksom. Så jag skulle försöka att hitta några såna saker som kan vara både stora och små saker. Men ja jag tänkte iallafall skriva om det jag har kommit på eller fått hjälp att komma på ifall nån skulle vilja veta! ❤️
Men ja det första och som känns som det mest viktiga iallafall justnu är att jag vill att min valp ska bli god känd som assistans hund förmig 🩵
Och detandra är att jag skulle vilja i fram tiden att jag och min pojk vän kunde tillexempel åka utom lands bara vi två ❤️
Och nästa sak är att jag skulle vilja se Ed Sheeran live!
Och sen domandra sakerna är kanske svårare för det är inte som jag kan bara tänka på och drömma om som bara är possitivt liksom. Utan det mera be ror på massa andra saker också och är som både possitiva drömmar OCH jobbiga saker på samma gång. Men ändå drömmar också och det är domhär sakerna:
Jag skulle vilja rida i alla gång arter ute i skogen och kanske kunna och våga hoppa.
Jag vill kunna gå SJÄLV iallafall kanske inom hus i några meter.
Jag vill bo hemma med mamma och pappa igen.
Jag vill göra nånting som hjälper andra som mig. Och alltså denhär saken är LÅNGT i fram tiden kanske om 15-20 år eller nånting. Men jag skulle vilja kanske tillexempel jobba på ett hvb hem och ha en hund som också hjälpte dom som bodde där eller ut bilda psykisk hälsa hundar eller nånting. Eller vara volontär på nån hjälp chatt eller jag vet inte men nånting som hjälper andra som kanske är som mig och kanske kunna hjälpa nån så att den inte tar själv mord. Men ja det är ju HELT o möjligt justnu för jag skulle ju behöva må mycket bättre om jag skulle kunna jobba med andra som mår såhär. Men bara OM.
Så ja det är dom drömmarna som jag kommer på iallafall som jag har nu.
 

Det är underbart att få läsa om dina drömmar Emma!
Btw, du har sett att Ed Sheeran släpper en ny skiva den 29 september va? Tänkte på dig när jag såg det.
 
Åh vad härligt att läsa om dina drömmar :love:
Jag tror också det är viktigt att drömma, och gärna en blandning mellan stort och smått.
 
Vad bra och som vanligt kloka tankar du har kring drömmarna. Jag tror att dina erfarenheter skulle vara jättevärdefulla för att så småningom kunna hjälpa andra som har det riktigt svårt.
 
Tror också att dina erfarenheter skulle vara väldigt värdefulla för många. Fina och positiva drömmar, tack för att du delade dem! :heart

PS Jag såg Ed Sheeran live förra sommaren och det var verkligen en upplevelse. Önskar att du snart kan göra det med.
 
Vilka otroligt fina drömmar ❤ Jag tror att du kommer kunna uppleva allt det som du drömmar om, i framtiden. ❤ Men oavsett så har drömmarna en positiv funktion i sig själv, vare sig de blir av eller inte.

Och jag tror också du skulle kunna bli riktigt duktig på att hjälpa andra, antigen igenom att utbilda assistanshundar för psykisk hälsa, eller som samtalskontakt eller att du själv jobbade på ett hvb hem. Eller något annat. ❤ När den tiden kommer, så kommer du nog hitta vad som är "rätt" för dig ❤
 
Fina drömmar @EmmaFilippa ❤️ Jag tycker det låter jättebra att du har drömmar som ligger både nära i tiden, som att din valp ska bli assistenthund och många år bort. Då blir en del uppfyllda snart medan du jobbar för att nå de andra.

Jag såg Ed Sheeran i Göteborg förra året, han var jättebra live så jag hoppas du får se honom nästa gång han är i närheten!
 
Vilka fina drömmar, känns som ett litet hopp där ❤. Tror absolut som de andra sagt att det är viktigt med små och stora drömmar 🥰. Skulle inte förvåna mig ett dugg om du uppfyller dina drömmar! Och det där att "ge tillbaka" låter så fin tanke; när jag jobbade som undersköterska på en vårdavdelning (palliativ vård) på sjukhuset en tid fanns det en nyutexaminerad sjuksköterska som ville plugga till det och ge tillbaka det vården gett henne när hon fick hjärtstopp under en förlossning ❤.
 
Att läsa om dina drömmar gör mig glad!

Drömmar är viktiga. Både de som blir verklighet och de som ”bara” hjälper oss att få en riktning eller en önskan.
 
Kloka, fina fantasatiska Emma! Du är så bra på att sätta ord på dina drömmar! Jag hoppas av hela mitt hjärta att åtminstone de flesta av drömmarna blir verklighet!
 
Det är underbart att få läsa om dina drömmar Emma!
Btw, du har sett att Ed Sheeran släpper en ny skiva den 29 september va? Tänkte på dig när jag såg det.
Nej det visste jag inte faktist! Så tack för att du skrev det ❤️
OM nån skulle se nångång att han ska komma till Sverige igen så får ni jätte jätte JÄTTE gärna skriva det till mig och gärna till min mamma också som heter MML här. För jag har inte så jätte bra koll på sånt och om han skulle komma till Sverige igen så vill jag INTE missa det bara för jag inte har såbra koll liksom.
 
Underbara drömmar! Många drömmer om pengar och lyx. Klok som en bok; du vet redan vad som är viktigt ♥️
Ja alltså jag fattar att dethär kanske är lätt för mig att säga för att jag har aldrig varit fattig liksom och verkligen haft det svårt med pengar som många har 💔 Men pengar be tyder inte såmycket för mig. Alltså SÅKLART så fattar jag att det är jätte jätte jobbigt att inte ha några pengar ALLS! Men som extra pengar eller hur jag ska förklara be tyder inte såmycket förmig.
Men ja somsagt det är säkert för att jag aldrig har varit helt utan pengar. Alltså inte att vi är RIKA men jag hoppas att ni fattar hur jag menar ❤️ Men jag har därimot varit mobbad väldigt mycket och inte haft några vänner och sånt och känt som att INGEN fattar mig så sånt be tyder mycket mera förmig motför pengar och att ha lyx saker och sånt.
 
Nej det visste jag inte faktist! Så tack för att du skrev det ❤️
OM nån skulle se nångång att han ska komma till Sverige igen så får ni jätte jätte JÄTTE gärna skriva det till mig och gärna till min mamma också som heter MML här. För jag har inte så jätte bra koll på sånt och om han skulle komma till Sverige igen så vill jag INTE missa det bara för jag inte har såbra koll liksom.
Jag brukar ha hyffsad koll på vilka som spelar var - jag ska försöka komma ihåg Ed Sheran och meddela dig och din mamma om jag får info om/när han spelar.
 
Jag vet att endel nog tycker att jag är jobbig när jag skriver om sånthär. Men jag tycker att det är VIKTIGT och det är egentligen om dendär sista drömmen eller vad jag ska säga. Men att jag vill kunna hjälpa andra som kanske är som mig.
Men ja jag såg dethär:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6900KO/polisen-om-sis-hemmet-saknar-kompetens
Som är om sis igen. Och jag läste på nåt annat ställe att många av dom som är där är varesig som har miss bruk eller har gjort brott eller nånting utan att det är tjejer som inte har gjort nåt fel utan dom bara mår jävligt dåligt och har själv skade problem och att många kanske har varit med om äckel saker. Och att det har varit MÅNGA själv mords försök där och att dom har be hövt ambulans och även ambulans helikopter. Så alltså många av dom som är där är ingen skillnad motför mig. Utan det är BARA tur för mig att jag hamnade på världens bästa hvb och bara o tur för dom att dom hamnade där 💔
Så det är EXAKT såna som dom som jag skulle vilja kunna hjälpa. Men jag KAN INTE det även fast jag VILL. Så detenda jag KAN göra iallafall är att hjälpa dom att deras be rättelse kommer fram.
Men jag skulle så jävla mycket vilja kunna göra nåt mera. Jag skulle vilja kunna hjälpa dom och se till så dom får HJÄLP och att dom och jag och alla ska ha samma rättig heter. Som att om en vuxen kvinna har mördat nån och hamnar i fängelse då har hon rätt att inte bli naken visi terad av en man. Men om en 13 årig tjej mår skit dåligt och vill dö för att hon har blivit v*ld t*gen och hon hamnar på sis då har hon INTE rätt att bara bli naken visi terad av en kvinna. Och sånt är bara SJUKT!!
Och JA jag vet att endel får hjälp av att sitta på sis också. Men många får INTE det många mår sämre där många börjar med tillexempel knark där många själv skadar MER där många blir ut satta för äckel saker PÅ SIS!! Och jag fattar inte hur det kan vara bara som en liten ny het som domflesta nog inte ens tänker på såmycket alls.
Och det är så JÄVLA orätt vist att det bara är vem som har tur och vem som har o tur som av gör var man hamnar om man be höver nån sån vård som hvb eller sis. ALLA borde få BRA hjälp och det är så sjukt att det inte är så!
Och samma med bup också att det be ror JÄTTE mycket på var man bor. Som på endel ställen så måste man vara i kö i över ett år för att få träffa nån på bup. Och det finns dom som har tagit själv mord då för att dom inte orkade vänta 💔
Och på endel ställen så finns det inte ens nån bup avdelning så om det är nån ung som be höver vård så KAN dom inte få det för det FINNS INTE. Eller som en har sagt att där den bor så är det på en vuxen avdelning så har dom nåt rum för om det är nån ung som be höver vara in lagd. Men alltså jag tycker att det ofta är jävligt jobbigt och läskigt med domandra på bup och jag är ändå 16. Men tänk om man är kanske bara 12-13 år och så ska man vara bland VUXNA som kanske har psykos eller får ut brott och sånt då skulle iallafall jag vara LIV RÄDD!
Det är så jävla mycket sånthär som är så jävla sjukt och jag blir så jävla frusterad att jag inte kan göra nånting för att hjälpa allaandra 💔
 
Jag tycker att det är oerhört fint att du har en så stark vilja att hjälpa andra.

Jag tänker att dina erfarenheter i framtiden kommer att vara så himla värdefulla för att du, om du vill, ska kunna göra verklig skillnad i arbetslivet. Det finns ju så himla många olika sätt som man kan jobba med att göra saker bättre för de som far illa - som socionom, behandlare, politiker och säkerligen många tusen andra roller som jag inte kommer att tänka på nu.

Just nu behöver du förstås läka dig själv och växa upp, men jag håller alla tummar och tår för att det i framtiden ska finnas möjlighet för dig att hamna i en position där du kan göra skillnad även för andra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 920
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 439
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp