Drogtrådar?

D

Dasjenka

På ungdom har det sedan november funnits en tråd där det står att man inte får diskutera droger, men vad menas egentligen med det? Själv har jag fått lära mig att både alkohol, narkotika och tobak är droger, men det är tydligen okej att snacka om fylla medan man snabbt blir avstängd om man nämner ordet knark. Jag undrar hur det är egentligen, vad är okej att diskutera?
 
Jag vart avstängd en gång för att jag pratade positivt (??) om röning.
 
Jag har fattat för att man inte får prata positivt om någon form av knark.

Gränsen är väl kanske svår att dra vad gäller fylla / alkohol som drog.
 
Tipsa gärna moderatorerna om du hittar drogtrådar, oavsett det gäller narkotika, alkohol eller tobak.
Jag anser inte att den typen av ämnen passar på Ungdom.

Att vissa användarnamn stängts av beror på att de återkommande tog upp dessa ämnen.

Vill man absolut diskutera droger, kan detta kanske ske under Senior, där man möjligen kan få lite mer, mogna och initierade svar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 195
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 770
Senast: Dopy
·
Övr. Barn Var osäker på vilket prefix jag skulle välja eftersom jag avser diskutera både förskola och skola, men det fick bli Skolbarn till slut...
Svar
18
· Visningar
5 556
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp