Dropp/V-format pannband?

Tigertofflan

Trådstartare
Var kan jag hitta ett sånt? Ett helt slätt utan nitar eller silver eller nåt på. Färgade sömmar är helt okej.
Nån som vet?

:bump:

Sv: Dropp/V-format pannband?

Hör med en sadelmakare! En sån kan nog fixa ett snyggt! :idea: Inte så dyrt heller tror jag!

Seabaz har jag för mig visste någon som tillverkade... :confused:

Oh! Smart! :bow:

Undrars vart man får tag i en sån. Kan man fråga på hööks kanske? :p

Tvivlar på det men sök på internet! Där borde du finna en hel del sadelmakare, eller andra som jobbar med läder!

Min kompis mamma sydde upp ett åt henne. Det är kanonsnyggt! Jag vet att hon tillverkar lite lädergrejer; träns, grimmor och sånt (dock ej sadlar).
Tyvärr har jag ingen bild att visa, men det såg ut ungefär som det du visade (kanske lite bredare).
Om du vill så kan jag höra med dom om de kan tänka sej att göra ett åt dej...? Jag har dock ingen aning om vad de skulle ta för det i så fall... De bor i Värmland.

jag har ett sånt och det köpte jag på Strömsholmstävlingarna för några år sedan. det var en sadelmakare men tyvärr minns jag inte vad han hette.
men jag tycker du skall kolla hos dem som säljer westerngrejer, kanske kan du hitta ett där.

Ja! :love: Det får du jättegärna göra!

Tja... jag bor i malmö, så det blir nog att skicka på posten som gäller i så fall ;)

Jag ska höra med henne, så pm:ar jag dej sen när jag hört med henne! Förresten, vill du att det ska se ut som det på westerntränset precis, eller lite annorlunda? Färg och sånt?
Det är inte säkert att hon har den och den färgen (hon säljer inte så mycket längre, utan gör mest lite privat), men jag får höra med henne så får vi se!

PM kommer så fort jag pratat med henne :)
Vi får hoppas att hon ställer upp och gör ett åt dej nu då ;) !

ja ska det vara så svårt att hitta ett sånt pannband! vill ha vill ha vill ha! (galen)

Jag har adressen till de som gör sånna som många köpt på Strömsholmstävlingen och sånt som Zara har på sina träns.

Man kan få med eller utan utsmyckning och det kostar 250 kr tror jag.

Hej å hå, detta var en gammal tråd :P

Jag har kollat runt en del på westernhuvudlagen, men nästan alla har ju två remmar (en för käken och en för sidostyckena), så då är ju pannabndet också delat... så.

Tigertofflan skrev:
Hej å hå, detta var en gammal tråd :P

Jag har kollat runt en del på westernhuvudlagen, men nästan alla har ju två remmar (en för käken och en för sidostyckena), så då är ju pannabndet också delat... så.
Tolknings fråga....
Pannbandet är inte delat, utan det är en järnringsom sitter på mitten av pannbandet som styr så att remmarna inte korsar varandra BILD
Så det är ganska lätt att ta lös, men dock vet jag inte om det blir för brett då...

Jo, har sett det också. Följdfrågan är då om det är värt att köpa ett helt huvudlag när man bara vill ha pannbandet.

Tja, det kan då inte jag svara på eftersom jag använder hela tränset:rofl:
Men det kan nog vara lite svårt.. Tänk om det då inte är exakt samma färg.. Det är ju ganska irriterande:o

Liknande trådar

Hundhälsa Vår hund på drygt 7 kg ska genomgå gastro- + sigmoideoskopi. Tydligen ska dom fasta i 48 h. Som tur är betydde det inte samma sak som...
Svar
5
· Visningar
741
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill... 2
Svar
32
· Visningar
2 962
Senast: Amha
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 559
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 425
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Dalmatiner