DSG-tråden

Min fäller lite året runt men märker knappt håren. Fattar inte alls när folk pratar om hårstrån som sätter sig i fötterna etc.
Hon fäller ordentligt två ggr om året och då brukar jag bada och borsta.

Jag är inte så rädd för att hunden ska håra, jag har trots allt bott med en tollartik utan problem, men just pointer- och dalmatinerhår har jag en viss skräck för :crazy:. Eftersom dansk-svensk gårdshund ligger högt på listan för vilken en eventuell nästa hund blir (jag behöver bli rikare först...) så vill jag försäkra mig om att deras päls inte beter sig likadant :p. Det bästa vore väl att pröva att umgås med en i fällning!
 
Eventuellt paras Betty i vinter (förväntas löpa i december) men det märks. Just nu hänger jag inte upp mig vid det utan blir det parning och om det leder till dräktighet så är det jättekul och jätteskönt att få det avklarat annars så kör vi på enligt träningsplanen till nästa löp.
Blev det parning? :)

Går också runt och väntar på löp och vill också få en valpkull avklarad :p Det blir sista kullen, sedan väntar troligtvis kastrering.
 
Blev det parning? :)

Går också runt och väntar på löp och vill också få en valpkull avklarad :p Det blir sista kullen, sedan väntar troligtvis kastrering.

Nä blir nästa löp. Hanen rehabade från en skada i nacken om jag förstod rätt och var inte tillgänglig förrän i februari :) Hon löpte i december
 
Nu har Betty åkt till uppfödaren och resan mot förhoppningsvis valpar är på g. Har varit hundlös sedan i måndags och har så enormt tråkigt att jag vill lägga mig ner och gråta framför alldeles för många avsnitt av Grey's...

Imorgon hämtar jag hem tiken jag ska ha medan Betty är borta. Helt otränad 2 åring som jag förhoppningsvis ska starta i agility (hoppklass) och rallylydnad nybörjare. Får se hur långt vi tar oss men hon är trevlig, ärtig och överdrivet positiv till typ allt. Fick testa lite kort i måndags och det ska bli kul :)
 
Det blev valpar här 2/5. Endast två stycken, hanar. De är väldigt feta, tiken har raketbränslemjölk och de är ju bara två. Känns skönt att sista kullen snart är avklarad.
 

Bifogade filer

  • 70FFD3F2-88B1-4D37-8078-DC29ADC8E7EE.jpeg
    70FFD3F2-88B1-4D37-8078-DC29ADC8E7EE.jpeg
    255,9 KB · Visningar: 11

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag är helt ny här inne men har lurat runt och läst en massa trådar.. Som rubriken lyder så är det här ännu en rasvalstråd och...
2
Svar
22
· Visningar
2 754
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Nej nu måste jag få skriva ur mig lite frustration runt våran (hittills) helt misslyckade spårträning. Kom just in efter ännu ett...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: dpmatte
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 807
Senast: Disen
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 008
Senast: Lilahnee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp