Du vet att du är en lantis,,,,,,,

När folk frågar var de ska hänga av sig hästkläderna när de ska in och fika här.

Pfft! Skulle vi göra så så skulle vårat liv kretsa kring att ta av sig och på sig kläder hela dagarna. Här sitter vi i alla soffor, stolar och fotöljer utan att byta om. Om det mot förmodan skulle lukta häst har vi inget emot det.
 
Dagen efter? Här räcker det (särskilt på hösten) att släppa/gå ut med hunden så är det smutsigt igen när man kommer in. Eller gå ner till hönsen. :p
Om man inte dammsuger innan man lägger sig dvs.
Haha. Ja, jag var kanske lite feg med tidsaspekten..
Här finns iofs bara katter med kattlucka, och leriga stövlar..
 
Alltså min mamma berättade att när hon var liten kom det stockholmare till hennes pappas gård i Sundsvall
De hade köpt en gård nästgårds och skulle betäcka en kviga med morfars tjur
Så morfar hade sagt att de skulle förbereda kvigan medan han hämtade tjuren.
Kommer tillbaka med tjuren och där står stockholmaren och är helt slut.
Morfar undrade såklart vad som hänt och får till svar att kvigan tvärvägrat lägga sig på rygg 😂😂😂
Morfar sa åt dem gå hem
Han gick över med kvigan när det var klart.
Detta var ju på 40 talet men ändå
 
Alltså min mamma berättade att när hon var liten kom det stockholmare till hennes pappas gård i Sundsvall
De hade köpt en gård nästgårds och skulle betäcka en kviga med morfars tjur
Så morfar hade sagt att de skulle förbereda kvigan medan han hämtade tjuren.
Kommer tillbaka med tjuren och där står stockholmaren och är helt slut.
Morfar undrade såklart vad som hänt och får till svar att kvigan tvärvägrat lägga sig på rygg 😂😂😂
Morfar sa åt dem gå hem
Han gick över med kvigan när det var klart.
Detta var ju på 40 talet men ändå
Du ser, @Hyacinth, sådär är stockholmare!




(Dvs, de ger upphov till skrönor som kan ena bygden mot utbölingarna)
 
När folk frågar var de ska hänga av sig hästkläderna när de ska in och fika här.

Pfft! Skulle vi göra så så skulle vårat liv kretsa kring att ta av sig och på sig kläder hela dagarna. Här sitter vi i alla soffor, stolar och fotöljer utan att byta om. Om det mot förmodan skulle lukta häst har vi inget emot det.
Tack! Sambon vill att jag byter kläder när jag varit hos hästen. Sa att folk som har egen gård inte gör så men han trodde inte på det :p.
 
Alltså min mamma berättade att när hon var liten kom det stockholmare till hennes pappas gård i Sundsvall
De hade köpt en gård nästgårds och skulle betäcka en kviga med morfars tjur
Så morfar hade sagt att de skulle förbereda kvigan medan han hämtade tjuren.
Kommer tillbaka med tjuren och där står stockholmaren och är helt slut.
Morfar undrade såklart vad som hänt och får till svar att kvigan tvärvägrat lägga sig på rygg 😂😂😂
Morfar sa åt dem gå hem
Han gick över med kvigan när det var klart.
Detta var ju på 40 talet men ändå
Den där skrönan har jag också hört berättas.:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp