Du vet att du är en lantis,,,,,,,

Jo jag såg nu att ica nära finns på landet också :D

Men oftast så finns ica maxi utanför "stan" :D
Jag tänker som du, Ica maxi, det är för folk som tar bilen till mataffären.
Utanför centrum, men knappast på landet. Ica Maxi ligger väl oftast vid köpcentrum och liknande? Det är ju inte direkt vad jag skulle kalla landet...
 
Utanför centrum, men knappast på landet. Ica Maxi ligger väl oftast vid köpcentrum och liknande? Det är ju inte direkt vad jag skulle kalla landet...

Alltså, vi handlar på en dylik när vi är på landet men lilla Ica har uselt utbud och är svindyra. Då tar vi bolen till närmsta stad och festar loss på Ica maxi.
 
Alltså min mamma berättade att när hon var liten kom det stockholmare till hennes pappas gård i Sundsvall
De hade köpt en gård nästgårds och skulle betäcka en kviga med morfars tjur
Så morfar hade sagt att de skulle förbereda kvigan medan han hämtade tjuren.
Kommer tillbaka med tjuren och där står stockholmaren och är helt slut.
Morfar undrade såklart vad som hänt och får till svar att kvigan tvärvägrat lägga sig på rygg 😂😂😂
Morfar sa åt dem gå hem
Han gick över med kvigan när det var klart.
Detta var ju på 40 talet men ändå
Alltså, jag döööör! :rofl::rofl::rofl:
 
Tack! Sambon vill att jag byter kläder när jag varit hos hästen. Sa att folk som har egen gård inte gör så men han trodde inte på det :p.
Alltså, man tar väl på sig kläderna på morgonen, använder dom under dagen och tar av sig dom på kvällen för att göra likadant nästa dag och nästa och nästa tills dom kan stå för sig själva,,,typ? :angel: Byta kläder hela tiden är ju bara slöseri med tid, det är ju ingen kostymfilm man är med i. :D

Och det där med att det luktar häst eller ko, ja vadådå? Dom bor ju på gården så vad är det för konstigt i det då? :D
 
Mina studier visar att tre generationer är för lite.
Fast vi blev bättre accepterade på landet än i det lilla samhället.
I samhället kallades vi för diverse fula ord.
För att vi inte prioriterade samma saker som grannarna.
Men på landet var det bra direkt
Iofs var farfar en del av de boende där förr men ändå.
Vi blev aldrig öppet dömda som i samhället
 
Ptja, nu är det en ICA Supermarket i detta fall, och jag skulle nog påstå att Älmstas omkrets räknas som landet :p Huset ligger 7 km där ifrån och inte finns det någon butik alls där emellan.

(Åh ja, jag vet att det finns landet och så finns det landet LANDET där Väddö är mer landet än LANDET osv.)
 
Fast vi blev bättre accepterade på landet än i det lilla samhället.
I samhället kallades vi för diverse fula ord.
För att vi inte prioriterade samma saker som grannarna.
Men på landet var det bra direkt
Iofs var farfar en del av de boende där förr men ändå.
Vi blev aldrig öppet dömda som i samhället

Jag vet inte ens vilka mina grannar är, förutom tanten som brukar ta rökpaus samtidigt som jag tar ut hunden och en politiker. Också ett bra sätt och slippa bli dömd av grannarna - man har noll koll på varandra :up:
 
Jag vet inte ens vilka mina grannar är, förutom tanten som brukar ta rökpaus samtidigt som jag tar ut hunden och en politiker. Också ett bra sätt och slippa bli dömd av grannarna - man har noll koll på varandra :up:

Samma här. Hur skönt som helst! Mvh född och uppväxt på landet där man inte kunde sticka ut för fem öre eller så mycket som hosta innan hela byn hade en åsikt :meh::D
 
Jag är nog väldigt mycket stadsbo kanske när allt kommer kring :o
Går aldrig in med stallkläder utanför hallen, sätter p-skiva (för säkerhetsskull) utanför lokala (inom milen) hemköp, torkar tassar i ett desperat försök att slippa på avtryck på mattorna.
 
Ptja, nu är det en ICA Supermarket i detta fall, och jag skulle nog påstå att Älmstas omkrets räknas som landet :p Huset ligger 7 km där ifrån och inte finns det någon butik alls där emellan.

(Åh ja, jag vet att det finns landet och så finns det landet LANDET där Väddö är mer landet än LANDET osv.)
Men Supermarket brukar väl ofta ligga i mindre samhällen, så det är ju inget konstigt. Maxi skiljer sig ju dock från övriga och de ligger så vitt jag vet alltid i "köpcenterområden".

Varför jag har koll på olika ICA-butiker är dock högst oklart. :cautious:
 
Samma här. Hur skönt som helst! Mvh född och uppväxt på landet där man inte kunde sticka ut för fem öre eller så mycket som hosta innan hela byn hade en åsikt :meh::D

Visst är det, så skönt! Nu är jag visserligen uppväxt i den här stan men bodde ju nere i mindre stad i Småland under en period. Uj uj vad folk hade koll, och skvallret gick. Tror jag hade lyckats dejta halva befolkningen under mina två år där om man skulle tro på allt som sades, fast det i själva verket var en :p Sen fanns det annat som var trevligare där än här i storstan, men ska erkänna att jag gillar anonymiteten. Ser ut som ett halvdött troll när jag går till mataffären här och det är skönt att slippa springa på folk man känner hela tiden, eller kunna ha spårade festkvällar utan att alla vet om det dagen efter.
 
Ingen lär bry sig även om bilen skulle stå där i 14 dar såvida det inte är ett pundarvrak. :p

Du vet att du är en lantis när du kan bli kallad "jävla Polack" när du beställt golvmatta utan läggning eftersom du kan lägga våtrumsmattan själv. Hände mig för ett par timmar sen. :rofl:

När skämten kan bli "lite extra allt" från personalen i div. affärer du handlat i dom senaste 40 åren och ingen tar åt sig utan bara garvar och ger igen. :D

Ungefär som parkeringen utanför min lokala ICA. P-regler, vad är det liksom :p Kan ju medge att jag syndar ibland själv där :angel: och jag har aldrig hört talas om att någon blivit lappad :rofl:

Däremot blir jag vansinnig när idioter inte blinkar när de ska upp på byn (vänstersväng). Det är SÅÅ j-la vanligt :mad:

Nej jag skulle gissa att närmsta P-vakter finns i Norrtälje och de är nog inte ute på tur till ICA-butiken 30 min bort för att se att folk lagt i sina skivor :D
 
Nej jag skulle gissa att närmsta P-vakter finns i Norrtälje och de är nog inte ute på tur till ICA-butiken 30 min bort för att se att folk lagt i sina skivor :D
Och i stan eller nån förort så räcker det med att man går in och köper bananer och kommer ut sju minuter senare för att se en gul lapp vänta på en :rage:. Så ja bättre att inte chansa även om man bor i tjotaheiti
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp