Dum i huvudet

Först av allt så vill jag säga att jag skäms jätte mycket för det här och känns sååå extremt dumt att berätta! Men känns också som att ni typ är mina kompisar på ett sätt, fast fattar att det låter jätte töntigt och knäppt. Men är iallafall så det känns så vill ändå skriva om det. Men ja om man börjar från början så borde det vart en bra dag idag. För C var till veterinären igår och det gick sååå bra! Så hon fick att hon är frisk nu och att hon kan börja ridas lite nu! Så jag borde ju vara jätte glad för det! Och även att jag kanske skulle få slippa sonden idag. Så ja man kan ju säga att det borde vart bästa dagen på jätte länge! Men nej såklart är jag så dum i huvudet så jag kan inte ha en bra dag! Utan att då gjorde jag en såååå dum och korkad och idiotisk sak! Och det känns sååå dumt att skriva det så kommer inte säga nåt om själva det jag gjorde men dom räknar det som typ självmords försök. Och alltså jag fattar om ni tycker jag verkar helt knäpp och konstig nu. För tycker det själv också och det är sååå konstigt att dom säger det om mig liksom! Men fattar ju varför och det är liksom inte fel. Men mer att det bara känns sååå konstigt och allvarligt. Så ja blev ju väldigt mycket då och nu är det att nån måste vara med mig exakt hela hela tiden. Så får inte vara själv alls så nu kommer jag ALDRIG komma härifrån känns det som. För liksom nu så inte bara är det anorexi utan nu har jag typ att det står i min journal om det här också. Så nu har jag två saker som dom säger att jag MÅSTE få bättre liksom. Så ja. Fattar inte varför jag är så dum i huvudet och gjorde det och borde inte ha velat göra det idag ens men såklart att jag gjorde när det var en bra början! Så ja blir så arg och irriterad och allt på mig själv. Så fattar om alla andra tycker det för jag hatar mig själv mest av alla.
 

Ja jag gör det nu. Eller inte hela tiden men försöker iallafall äta det dom bestämmer och så. Men änsålänge så har INGET blivit bättre utan BARA sämre. Och ja såklart att det kanske tar lång tid och så men borde iallafall märkas nånting bättre tycker jag. För fattar inte hur det ska bli bättre från att jag mår sämre typ varje dag som går. Och om det skulle vara som både dom säger och ni skriver att hjärnan behöver näring så den fungerar bättre och allt så borde det ju inte bara bli sämre? Så tror inte att det är så för mig även fast dom flesta kanske är så.
Att det blir sämre är för att monstret nu inte kan sitta och värma fötterna framför brasan medan du lydigt lyssnar på allt det säger. Nu har du blivit medveten om att monstret sitter där framför brasan och bestämmer över dig, redan där känner monstret ett hot. När du dessutom försöker ta dig loss från monstrets inflytande och försöker bestämma över ditt eget liv så inser det att det är dödsdömt. Det enda sättet monstret an överleva på är genom att få bestämma helt över dig.
Det jobb du gör nu är att du med alla medel försöker bestämma över ditt liv själv. För varje gång du lyckas med det blir monstret lite svagare och slåss därför för sitt liv. Det känner sig inträngt i ett hörn och har ingenstans att ta vägen.
Att du blir sjukare nu när du vet att monstret finns där är alltså helt naturligt eftersom monstret med alla medel vill komma tillbaka till situationen som var innan du upptäckte de. Du vet ju dock att den situationen var ohållbar med tanke på hur sjuk inte bara din hjärna blivit av det utan även din kropp.
Låt dig själv göra "ingenting" just nu för du gör massor med det krig som du för mot en parasit som invaderat dig.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 353
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 386
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 567
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 669
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp