Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

kl

När vi använder riskokaren, varför blir jasminriset perfekt varje gång medan matriset alltid blir bränt i botten? :confused:

Det undrar jag också. Jag undrar också varför så många amerikanska filmer alltid ska vara så patetiska!

har iofs aldrig använt riskokare, men det var min spontana tanke :p skadar ju inte att prova :)

kl

Är det någon som vet om man kan stänga av aviseringar i menyn på FB desktop, för utvalda konversationer?

Jag vet att det går att "tysta" notifikationer för specifika konversationer i chatt och mobilapp, men jag vill alltså slippa (1) och en röd avisering varje gång det postas något nytt i just det samtalet.

du kan ju lämna konversationen, men gissar att du inte vill det? Gällande att stänga av notiser så vet jag inte, men spontant tänker jag att det nog inte går att göra för en specifik konversation...

Blir det bränt i botten är troligtvis temperaturen för hög (alternativt att vattnet inte svalnar snabbt nog efter det kokat upp, brukar hända om man inte har induktionshäll). Skulle inte riset i riskokaren bli perfekt varje gång, till skillnad från i kastrull, vore det ju en fruktansvärt onödig pryl. :D

Men det är just det som är grejen, att det beror på vilket ris jag använder! Jasminriset blir helt perfekt varenda gång, inga som helst problem. Men matriset kokar över och blir bränt i botten :confused: Mycket irriterande!

Praktiserar på en vårdcentral just nu och har fått en uppgift från skolan att ta reda på hur rapportering och dokumentation fungerar och sköts på arbetsplatsen. Vad menar dom? Typ patientjournalen??

/Korkad tjej...

*KL*

Om jag ska hoppa ett hinder på 70 cm och hästen överhoppar sig, varför är det då mycket svårare att hänga med än om man skulle hoppa ett hinder på 1.20? Alltså även fast man VET att hästen överhoppar (man borde alltså kunna förbereda sig på ett stort språng). Varför är man så dum?

Kanske för att när man hoppas 70 cm så är kroppen inställd på 70 cm och då känns ett överhopp som mycket extremare? :p
:rofl: Ingen aning faktiskt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 140
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 934
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka