Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

kl

Hööörni alla normalt funtade onojiga människor där ute.

När en snubbe efter en stunds "rann ut i sanden"-uppehåll i en typ 1,5-årig bekantskap försöker få kontakt med en på tre olika sätt, man pratar om att ses, han åker över halva stan för att hinna träffa en i 40 minuter när man har vägarna förbi, och han två timmar efter att man sagt hej messar och säger att det var kul att ses och att det borde ske oftare och längre. Och säger ja direkt när man föreslår att ses i helgen igen. Och han i övrigt även nämnt hur kul det vore om man gjorde slag i saken av att flytta till hans stad.

Då BORDE det väl vara rimligt att anta att han möjligen kan vara lite intresserad av mig som mer än en kollega och vän?

Jag vill ju gärna känna att jag inte hade fel när jag såg hur hans blick och leende liksom blev... SOM DE BLIR när folk tittar på någon de faktiskt känner något för. Men fan jag blir så nojig. Jag vet ju hur irriterad jag blir när snubbar misstar min trevlighet för flirt, så fan, tänk om jag gör detsamma nu.

Riv ner mig från det rosa molnet eller sparka upp mig dit igen, plz.

Det är väl självklart att han är intresserad :)

kl

Kan någon förklara det här skämtet för mig? :confused:

An Irish guy and Italian guy are sitting at the bar.
Irish guy says “Italians are the dumbest people on the face of the planet.”
Italian guy says “what do you mean?”
Irish guy says “I bet you don’t even know what Easter is.” So they make a bet.
Italian guy gets up on the bar and he says “Easter is when Jesus Christ rolls away the stone, steps out into the sun, and if he sees his shadow…”

Gissar på: The Groundhog Day
Alltså, det är en amerikansk högtid som går ut på att om skogsmurmeldjuret kommer fram ur sin håla den andra februari och kan se sin skugga, så kommer det vara vinter i 6 veckor till.

Det roliga ligger då, antar jag, i att italienaren blandar ihop denna, icke kristna, högtid med bibeln.

Verkar mycket troligt att det är så, tack så mycket :)
Visste att det skulle vara ett dåligt skämt och det var det också.. :D

Men min katt tex hade jag på fritt i början (omplacering som behövde gå upp i vikt), men nu bara hetsäter han så kan verkligen inte ha han på fri mängd! Men för att ta en följdfråga på det då, är det dumt att ge en sådan katt som jag beskriver, mat två gånger om dagen, eller bör han egentligen ha fler mål mat (fats mindre mängd)? Tänker just och jämför med många hundar jag känner som får mat så :p

Ungefär 3 gånger om dagen borde räcka :) Mina får 3-4 gånger om dagen. Rent fysiologiskt tror jag inte det finns någon anledning till att de ska ha tillgång till mat dygnet runt, däremot gillar många katter att gå och småäta. Däremot ska växande, dräktiga och digivande katter ha mat oftare. :)

Måste ju vara samma som fittborste. :D För mig är det den lilla rektangeln en del lämnar på underläppen/hakan.

En kille i min klass har det och jag skickade en bild på honom till syrran. Då svarar hon: "Usch! Be honom raka bort fittpenseln!"
Och jag typ:confused: Vad? Haha, nu när jag tittade på bilden igen var jag tvungen att asflabba:rofl:

En kille i min klass har det och jag skickade en bild på honom till syrran. Då svarar hon: "Usch! Be honom raka bort fittpenseln!"
Och jag typ:confused: Vad? Haha, nu när jag tittade på bilden igen var jag tvungen att asflabba:rofl:

Hahaha :laugh: aldrig hört heller förut
killen jag dejtade nyligen hade en sån, så fult

kl
Är det någon som kan förklara det här med skatt och hobbyverksamhet lite enkelt för mig? Har hittat att jag måste skatta från första intjänade kronan, men inte behöver momsa..? Skatteverkets folder var rena grekiskan.

Det beror på vilka maskar vi pratar om, det finns flera fylum (grupper); nematoda (rundmaskar), annelida (ringmaskar), platyhelminthes (vissa plattmaskar), acoela (vissa andra plattmaskar) är några exempel

Annelida har t ex ett slutet blodomlopp, hit ingår bland annat iglar och vanliga daggmaskar :) De har dock inte något hjärta.

Myror har blod som de måste syresätta, dock så andas oftast insekter mest med s.k. gasutbyte genom "huden" :) Myror har även ett hjärta, även om det inte ser ut som vårt!

Senast ändrad:

Enkelt sett så ska du skatta på det du tjänar på din hobbyverksamhet, men du får också dra av kostnader du har för din hobby.

Säg att du tillverkar tomtar som du säljer på julmarknader:
1. Du köper material för 1000 kr och säljer tomtar för samma summa, då redovisar du 1000 kr utgiftoch 1000 kr i inkomst och det blir ett nollsummespel.

2. Du köper material för 2000 kr och säljer tomtar för 1000 kr, då redovisar du 2000 kr utgift och 1000 kr i inkomst, för du får inte dra av mer än vad du får in. Inte heller här blir det någon reell skatteeffekt, för du får inte dra av underskottet på 1000 kr mot någon annan inkomst.

3. Du köper material för 1000 kr och säljer tomtar för 2000 kr, då redovisar du 1000 kr i utgift och 2000 kr i inkomst, vilket gör att 1000 kr ska du skatta på.

Sen finns det möjlighet att göra avdrag bakåt i tiden också, men det kanske inte är aktuellt än?

Momsen behöver du inte bry dig om. :)

Tusen tack! Hur vet jag hur mycket jag ska skatta? Procenten liksom. :p Kommer papper för det här tillsammans med deklarationen? Nej, inte aktuellt för tillfället, men det ska definitivt skrivas upp för framtiden.

Det är till och med lite enklare än vad jag skrev: om det blir underskott, alltså att du har mer utgifter än inkomster, behöver du inte deklarera alls. :) Se dock till att spara allt underlag så att du kan göra avdrag senare år. Underskott kan kvittas upp till fem år bak i tiden så länge du kan styrka detta underskott.

Jag hittade den här broschyren som jag tycker förklarar allt på ett ganska begripligt sätt (där står det också precis vilken blankett du ska använda): http://www.skatteverket.se/download/18.353fa3f313ec5f91b95213/1369144681479/34411.pdf

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 140
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 935
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka