Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

:D
(Jag antar att du sett denna som cirkulerade på facebook förra året?)

Såklart! Jag älskar Clara :love:

Kanske för att när man hoppas 70 cm så är kroppen inställd på 70 cm och då känns ett överhopp som mycket extremare? :p
:rofl: Ingen aning faktiskt!

Ja, det är ju troligtvis något sådant, men så jävla dumt (och ibland smärtsamt :p ). man tycker ju att kroppen borde lära sig. :D

Haha man tycker ju det! Men det är som när man tror att det kommer en till trappsteg, eller när man sitter med nån som kör och man tror att denne ska svänga till exempelvis vänster och så svänger den till höger. Då blir jag för typ 1 sekund lite snurrig!:p

Provar igen med ett par frågor jag inte fått svar på
Vad betyder gol, gol, but?
Varför är amerikanskt kaffe med mjölk grått?

kl

Jag har fått en stor bit, enligt prislappen rätt dyrt rökt nötkött, som jag verkligen har noll och ingen koll alls på vad man gör med. Min kost består liksom av sushi, nachos och bröd. Såatte... vad gör man med detta, ska det skivas och ätas kallt som det är? Vad äter man till? Hjälp.

Varmrökt nötkött fungerar bra att skiva och äta som smörgåspålägg, det är ungefär som skinka i konsistensen. Man kan också äta det på samma sätt som rostbiff om man vill, men det brukar vara ganska salt.
Kallrökt nötkött är mörkare och torrare och går också bra att använda som smörgåspålägg, eller så kan man äta det som det är (t.ex. som en tapasrätt) eller varför inte använda det i en paj.

Rökt kött i allmänhet är vanligast att man äter kallt, men man kan också använda det i varma rätter såsom paj, omelett, pizza o.s.v.

Men alla större mataffärer hatar mig och bara "lol nej, no socks for youuuu!" :( Nåja, ska smita förbi åhlens och H&M ikväll iaf och se vad jag hittar!

Problemen med att Primark inte finns i Sverige blir bara fler och fler. Woe is me.

*KL*

Okej, det här är kanske inte en dum fråga egentligen, men eftersom jag "typ" ska jobba med sånt här i framtiden så skäms jag över att jag inte vet detta. :o

Det här med personer som får diagnoser i vuxen ålder, hur går det till? Ringer de till typ vårdcentralen och "hej, jag tror jag har XX, kan jag få en remiss till en utredning?", eller har de mått dåligt en längre tid eller hur bestäms det vem som får utredas? (Har ju en känsla av att fler vuxna har en egen idé om vad det kan vara, än barn :D )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 140
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 922
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka