Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

KL

Varför skriver personer ibland här på buke "Hugger den sista knappen" eller liknande. Vad menas med det egentligen? :p

Okej, men varför kan man inte bara skriva KL då istället för att skriva "hugger sista knappen"? :D

hugger sista knappen ;)

Om man hoppar av en kurs (universitetet) måste man då betala tillbaka det studiemedel som man har fått hittills? (Jag har ju fortfarande pluggat fram till nu, men man vet aldrig med CSN ;) )

För de poäng som är registrerade så kan du väl få behålla CSN tror jag, men har man inga poäng registrerade så får man väl inte det? Och av de registerade poängen som man begär CSN för så måste man ha klarat 75%. Så har jag uppfattat det, om det går att tillämpa på enstaka poäng vet jag däremot inte. Men det borde väl gå.

*kl*

Hur dumt är det att äta en kur antibiotika som man har hemma utan att gå till doktorn först? Om man är stensäker på symptomen och vet att det inte blir bra utan.

Jag skulle nog ringa 1177 först i alla fall. :)

kl
Värst vad ni var bra på pesto! :p En till matfråga: grädde+creme fraiche med vitlökssmak=pastasås? :angel:

Ja, fast jag skulle nog ha börjat med att fräsa lite lök och någon grönsak innan jag hällde på grädde och creme fraiche för att få en matigare sås. Men min latvariant av pastasås är att värma creme fraiche och ha i massor av pesto och sedan vända ner i en kastrull med pasta. Så det duger absolut :D

Väntar på att mamma ska ringa som är vårdutbildad, 1177 skulle bara tycka att jag skulle kolla upp det är jag helt säker på.

Smart med grönsaker, jag tänkte inte så långt. Men det blev gott! :D Väldigt krämigt.

För de poäng som är registrerade så kan du väl få behålla CSN tror jag, men har man inga poäng registrerade så får man väl inte det? Och av de registerade poängen som man begär CSN för så måste man ha klarat 75%. Så har jag uppfattat det, om det går att tillämpa på enstaka poäng vet jag däremot inte. Men det borde väl gå.

Och vad är registrerade poäng? Jag har bara lämnat in en tenta (dock inte fått tillbaka den, och det verkar ta tid...) i kursen, har jag inga registrerade poäng då?

*kl*

Om man har en menskopp insatt, och lägger sig ner, finns det risk att det skvalpar över då? :p

Naej det tror jag inte. Jag har både sovit och simmat med min (inte samtidigt då förstås :p), aldrig läckt. Bara man sätter in den rätt.

Sitter och tittar på Futurama.
Huvudena i burkar, hur kan de förflytta sig? De liksom hoppar fram, men hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
754
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
675
· Visningar
20 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka