Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Ja, man viker de "räfflade" ränderna.
Jag har för mig att det är något med stabilitet, typ.

Men jag har inte märkt någon skillnad faktiskt, däremot viker jag alltid nu sedan jag fick veta att man "skulle" det.
T.om. mormor 81 undrade varför jag gjorde det...

Senast ändrad:

haha, det var nyheter för mig. Jag använder iofs perkolator till vardags, men har haft vanlig bryggare förr. Funkar uppenbarligen utmärkt ändå :angel:

Varför funkar inte portkoden efter kl 20/21 och vilken tid på morgonen börjar den funka igen?

Sen har jag hört att tidningsbuden har speciella koder som går till massor av hus. Stämmer det?

Då tycker jag det låter som en bra idé!
Fast jag träffade sambon på nätet och peppar pepar det går bra än! Och jag var råkär i honom innan vi träffades:o

Linda812: Antagligen pga. risken för kriminalitet.
Vet att ambulansen här har gjort en deal med med det kommunala bolaget så de har en kod som går till alla deras hus. Men är mycket möjligt att några företag har gjort en deal ihop och har samma kod. Dock fungerar den inte till alla hyreshus då.

Varför funkar inte portkoden efter kl 20/21 och vilken tid på morgonen börjar den funka igen?

Sen har jag hört att tidningsbuden har speciella koder som går till massor av hus. Stämmer det?
Jag tror att det är runt 3, just för att tidningsbuden ska komma in.
Jag jobbade som tidningsbud och då hade vi en bok med adresser och koder till alla hus i respektive distrikt. (flera av dem funkade inte dock...)
(fast fick sparken efter 3 dagar, och det var lika bra!)

Tycker också det är konstigt att koden inte fungera efter 21r, då känns det som att man lika gärna kan gå in med nyckel...

Då tycker jag det låter som en bra idé!
Fast jag träffade sambon på nätet och peppar pepar det går bra än! Och jag var råkär i honom innan vi träffades:o

Linda812: Antagligen pga. risken för kriminalitet.
Vet att ambulansen här har gjort en deal med med det kommunala bolaget så de har en kod som går till alla deras hus. Men är mycket möjligt att några företag har gjort en deal ihop och har samma kod. Dock fungerar den inte till alla hyreshus då.

Lär inte bli än på ett tag i alla fall, jag är fulare än vanligt med alla utslag och sår :(

Här har jag sett på tv (:D) att ambulansen har koder när de ska in till patienter, dock verkar det mest ha varit dagtid så hur det funkar på kvällen vet jag inte.

Jag brukar försöka ta mig över till närmaste granne så de kan släppa in om porten är låst (inte kod) någon gång har jag också slängt ner nyckel - men det tycker jag är läskigt, rädd att träffa någon av dem eller att nycklarna ska landa på bilen :rofl:

Antagligen så är det låst för alla koder då nattetid. Jag har bara använt ambulanskoden på innan 22 i alla fall:) (vi fick den på hemtjänsten)

Du kan ju göra en fallskärm till nyckel:idea: Då ser dom den bra och så går den långsamt ner.

Jaa, kanske är det nån stabilitetsgrej.. Har inte heller märkt någon skillnad, men ändå viker jag. Känns lite meningslöst..

Ahaaa...

Jag har en stickad "nyckelmössa" som åtminstone skyddar lite, både ambulanspersonal och nycklarna :p
Men om de hamnar på bilen och de inte når den så kvittar det ju ändå :rofl:

Hur fasen får man rent glasögon när man provat allt som inte riskerar att skada dem?
Kan man gå till optiker och be om hjälp?

Vid närmare eftertanke har nog forskaren fel. Bandet krullar ju sig mot den sida du dragit mot saxen. Jag tror alltså det handlar om att du skrapar sönder ytan på den sidan, så att den tappar sin spänst.

Spricka vet jag ju, men kan man bryta den? :p

"Får" vi seniorer vara med på ÄU? Eller är vi för gamla? :p

Senast ändrad:

Öhhm... om en spricka går genom hela knogen, då kanske den kallas bruten? :D Annars kan man väl krossa den, men jag gissar att det inte är det svaret du är ute efter heller? ;)

Tycker jag med! Frågan är ju om ÄU:arna håller med? :p

Kan man få dinsyn/synrubbningar av ångest?

kl

Går det att flytta pengar från en svensk sparfond direkt till ett utlänskt bankkonto eller måste pengarna mellanlanda på ett svenskt konto först?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 145
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 978
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka