Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Och har rätt storlek! Jag behöver en strl större på natten, antar att jag slappnar av väldigt mycket då. :p

Sitter och tittar på Futurama.
Huvudena i burkar, hur kan de förflytta sig? De liksom hoppar fram, men hur?

Troligtvis genom att någon person ritat dem på en plats sen i en hoppande rörelse framåt och sen på en annan plats... :D Nä, men med tanke på att de hittat ett sätt att hålla huvuden levande hur länge som helst, utan kroppar, så känns väl möjlighet till förflyttning ganska "enkelt" i jämförelse? :p Även om jag inte har nåt minne av att de flyttar på sig, står de inte bara stilla och blir ev. flyttade med andras hjälp? Eller robotkropp i ett fall...

Tre färger väl. Rött, blått, gult. Alla andra färger är blandningar av dessa tre.

Värt att veta är att t.ex en gul blomma är inte gul, den är alla andra färger utom gul eftersom den reflekterar bort gult...

Värt att veta är att t.ex en gul blomma är inte gul, den är alla andra färger utom gul eftersom den reflekterar bort gult...

Och natriumlampor (av lågtrycksvarianten) "tar bort" i princip alla färger så omgivningen ser svartvit ut! Monokromatiskt ljus kallas det, rätt häftigt i ett rum med inga övriga ljuskällor. Känns som man är med i en gammal film eller något :D

*kl*

I reklamen för Bafucin så sitter det en dam och spelar piano och samtidigt studsar en fotboll på huvudet, varför gör hon det och vad har det med Bafucin att göra?

KL

Om man inaktiverar sin facebook, hur synlig är man då? Syns man ex som syskon under familjemedlemmar på sina syskons sidor och kommer ens namn upp om man skriver det i sökfältet?

Beror väl på hur man menar med olika färger. De Linda8142 räknade upp är ju grundfärgerna, personligen skulle jag säga att det finns fler färger än så. Ett enkelt sätt är väl att räkna primärfärgerna, som är 6 stycken. De som finns i regnbågen. Det är de man utgår från vid färgblandning t.ex. Sen finns det ju sex sekundärfärger också, så det beror ju på om man vill räkna dem också.

Meh, jag menade ju mer i och med att de inte har några nackmuskler kvar :p Brukar sitta och försöka "hoppa" med huvudet, det går inte så bra utan nackmuskler ... :p En otroligt seriös fundering :D

*kl*
Tycker ni att det är ok att en lärare på högskolenivå skriver så här i en bedömning på en uppgift?

"Du som skribent ska ta ett större ansvar för att vara klar och tydlig i texten. Skärpning!!! "

Det var min första uppsats, jag tar väldigt gärna emot konstruktiv kritik, men med skärpning!!! känns det lite som att jag är en tolvåring som inte städat rummet och får en tillsägelse av mamma.Utan skärpning och utropstecknena hade det ju varit helt normal kritik..

Ok, nej. Ovanligt, nej. Jag har fått liknande kommentarer många gånger. Men nej, jag tycker inte att det är okej.

Hahaha jag tror dig! :D Det kanske sitter nåt på undersidan av glasburkarna som gör att de kan studsa, som de styr med tankekraft? :D Eller med ögonen...

Jaa, det finns ju armar de kan styra med tankekraft.. Hmm.. Fast de hoppar ju inne i burken, liksom hasar fram.. Tål att tänkas på! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
678
· Visningar
20 427
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31