Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Känner igen mig där. Fick tillbaka en uppsats i våras som i princip var full av kommentarer så som "Såhär kan du inte säga", "Det här låter konstigt" osv. Utan vidare förklaringar. Fick även höra (läsa) att jag var bra på att källhänvisa, men att jag skulle öva mer på det där med att källhänvisa. Eeeh...:eek:

Nu var det här den sista grejen i den kursen med den läraren någonsin, så jag orkade faktiskt inte söka upp honom (en oerhört grinig engelsman, f.ö.) för att få en mer utförlig förklaring, men jag ångrar lite att jag inte gjorde det trots allt...

*kl*
Stämmer det att man lättare får HIV via analsex och varför i sådana fall?

Ja, det stämmer att det är större risk vid analt än vaginalt samlag, och jag tror bestämt att det beror på att blodkärlen där dels är ytligare än i vaginan och att det även inte finns någon naturlig lubrikation i anus.

Ja, sån kritik vet man ju liksom inte vad man ska göra med. Okej, nånting är inte bra, men man vet ju inte vad det var som inte var bra. Helt onödigt att kommentera ens då kan jag tycka.

Det heter en kåt blablabla, inget konstigt.
Säger man ett kåt blablabla, eller använder man ett annat ord än kåt?

Otroligt djupa funderingar :D

Jag har fått värre kommentarer också, men det blir jag så arg när jag tänker på att det skriver jag inte :p

Haha, ja ibland undrar man varför de ens arbetar som lärare när de inte kan ge neutrala kommentarer. Vissa verkar nästan bli arga när folk inte förstår :P

*kl*

Jag har en gammal blogg på blogspot (blogger heter det väl nu), som jag skulle vilja ta bort. Problemet är att jag inte minns vilken e-postadress jag reggat den ifrån. Finns det något sätt som jag kan ta bort den ändå? Viiiilll verkligen inte att den ska ligga kvar där till allmän beskådan :( (inget fruktansvärt eller personligt jag skrivit, helt vanlig fjortisblogg som jag skäms som tusan över bara....)

Prova lite olika?

*kl*
Varför är p-ringar så dyra?
När kommer högkostnadsskyddet in i bilden?
Ingår p-medel i det?

Jag har provat lite olika, men utan framgång. Tänkte mer om det finns något sätt att få reda på vilken mailadress bloggen står på?

De är inte dyrare än vissa p-piller. Mina p-piller ligger i samma prisklass och ingår inte heller i högkostnadsskyddet :)

Hormonspiral ingick i högkostnadsskyddet för mig! :) Jag hann bara bli på smällen innan den sattes in :angel:

Tja, de är bra mycket dyrare än både cerazette, p-spruta och yasmine:p
Högkostnadsskyddet är en summa man ska komma upp i på ett år (finns lite olika nivåer) så om det ingår beror på hur mycket du har lagt ut på mediciner det senaste året. Googlade lite sedan;)

Ninnurur:
Den var effektiv då! Hade samma problem med mina yasmine, tyckte de funkade skitbra men jag var visst redan gravid:p

Haha, som tur var så hade den sent utgångsdatum så jag kunde spara och sätta in den på efterkontrollen efter förlossningen :D

kl

Finns det nåot vettigt i vanlig gul lök egentligen? Eller används den enbart för att den är god? (har just insett hur jävla gott det är med stekt gul lök haha, tänkte det kunde gynna mig på något sätt också :p )

Det beror på ett herpesvirus som alltid finns men ligger latent och kan ibland bryter ut vid t.ex. förkylning.
Är jag 98% säker på;)

Det beror på ett herpesvirus som alltid finns men ligger latent och kan ibland bryter ut vid t.ex. förkylning.
Är jag 98% säker på;)

Det är jag också rätt säker på, alla har liksom munsårsviruset (finns säkert flera olika) inom sig, men det är bara på vissa som det faktiskt bryter ut på riktigt och då ofta i samband med förkylningar eller andra stora förändringar. Jag har till exempel fått just herpesmunsår rätt ofta sen jag var 2, och det har mamma också, medan pappa & syster aldrig haft några problem med det. Tror även att det kan komma med åldern, har för mig att pappa inte började få det förrän han var typ 30...

Men sen finns det som sagt säkert flera olika "sorter" som dyker upp av helt andra anledningar, inte vet jag...

Men smittar det inte också? Helt enkelt så att din pappa inte blev smittad av din mamma förens han var 30?
Kanske skulle kolla google... eller 1177:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
678
· Visningar
20 427
Senast: Luem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31