Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

Oj, vad skumt! Den har jag haft där i åtminstone 3-4 månader tror jag, och då har jag ändå inte den allra senaste versionen av Facebook för mitt konto på datorn tror jag (eftersom att hela Facebook ser annorlunda och "nyare" ut när min mamma loggar in på sin t.ex.)...

Kl

Lite irriterad på mig själv för jag blivit totalt nerskärad i en liten valp. Det är något med just den valpen som gör att jag vill ha den mer än de andra valparna från samma kull. Att valpen dessutom letar nytt hem gör mig ju inte aaaalls lockad... Usch, jobbigt! Hade jag haft möjlighet hade jag köpt valpen direkt men det finns inte pengar till fler djur :(

Kl

Haft vrålont i halsen u tre dagar (plus vanliga förkylningssymptom) utan bättring. Om läget är samma imorgon, skall man gå till vc då? De har drop-in även pp lördagar här...

kl

Såg precis att älgjakten börjar idag och jag ska ut och rida i skogen. Hur farligt är det? Bör jag undvika att va i skogen??

Nja, men gärna. Och om du ska ut i skogen får du se ut som en neonskylt och gärna låta en del :p
Du kan alltid ringa och höra med jaktlaget annars var de sitter så slipper du vara orolig

KL

Varför skummar tandkrämer för känsliga tänder alltid mindre än vanliga tandkrämer? Det gäller både Sensodyne och Colgate Sensitive, nästan inget skum alls! Vanliga Colgate däremot skummar ju jättemycket, och det gör Aquafresh, Pepsodent och alla de där också. Måste vara någon av ingredienserna som gör skillnaden?

MVH

Tjejen som avskyr "torra" tandkrämer

Vad skumt! :D

Ja det är en speciell ingrediens som gör att det skummar, för länge sen använde jag Kingfisher tandkräm och den skummade inte alls.

Höhö, där fick du allt till det! :D

Tack för ditt svar, då var det som jag misstänkte alltså. Usch för skumlösa tandkrämer!

Ett ämne som ofta finns i skummande tandkrämer är sodium lauryl sulfate. Det är samma medel som får schampo att skumma.

Själv har man övergett allt sånt skumt (;)), och sen jag slutade har jag inte haft några munblåsor eller speciellt mycket problem med klåda i hårbottnen.

Kl

Måste man lista sig hos en vårdcentral? Vad händer om man inte gör det?

Fick hem papper från min lokala vårdcentral om att jag inte var listad någonstans och att jag gärna fick lista mig hos dem. Får jag inte gå dit annars? :p

Äsch man kan lista sig när man går dit, innan dess kvittar det väl?
Jag menar, vi vägrar ju inte folk vård i det här landet (än så länge.. :cautious:)

Det blir oftast billigare om du går dit du är listad. Så nej, du måste inte men du tjänar på det. Plus att du kan välja läkare om du vill (alltså en som är "din" läkare, i första hand). Men som sagt kan du skriva dig där när du går dit också, dock kan det ju vara skönt att ha det gjort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 142
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
627
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 970
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka