Dumma frågor del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dumma frågor del 2!

KL
Sen när har Rolf-Görans hästar ASK som tillägg i namnet i stället för La silla? Och varför är det bytt?

Någon som vet var man kan lämna in kläder i Uppsala? Jag har rensat min garderob och skulle vilja skänka de kläder som är fortsatt användbara.

Tack, jag är hopplöst efter som vanligt :D

Erikshjälpen finns kanske i Uppsala? Röda korset finns annars :)

Erikshjälpen är bäst. Det går att lämna direkt där eller så har de uppsamling på andra ställen, bla återvinningen i boländerna.

kl

Kom att fundera på en sak igår.

Om man inte har varken ID-kort, mobil eller någonring sånt på sig och råkar ut för en olycka och hamnar på sjukhus, hur fastslår de ens identitet? Asså om man är medvetslös menar jag. Tandkort? Vet ju att de kan gå ut i media o så, men det är väl inte det första de gör iaf.

//r

kl

Varför är man helt svullen i ögonen på morgonen när man vaknar? Vad är det som gör att man svullnar upp under sömnen?

Jag har inte det. Bara om jag har gråtit mig till sömns:p

Men hittade det här:

Att man har svullna eller röda ögon, irriterade ögon eller torra ögon är mycket vanligt. Många av dessa problem är vi faktiskt själva orsak till genom vårt sätt att leva. Om man har svullna ögon på morgonen kan det bero på att det har bildats ansamlingar av vätska i vävnaden som sitter under ögat. Detta kan yttra sig som svullnad, och man kan också få röda, kliande ögon, främst på morgonen när man just vaknat. Svullna ögon kan dock även orsakas av hormonella rubbningar, förändringar i vätskebalansen, alkohol, eller till och med av vädret. Om man har svullna ögon kan det också vara ett tecken på någon allergi, men då brukar man också ha besvär med klåda eller röda ögon. Svullna ögon kan också orsakas av stress och av sömnbrist. Sover man för lite kommer man förr eller senare garanterat att få ögon som svullnar.

Fibromyalgi är kanske också en orsak? Ingen aning faktiskt..

Det har jag en vän som också blir (låter ju helt sjukt att jag vet något sådant om en vän, men så råkar det vara haha)! Hon har varken IBS eller några andra problem med magen från början dock, men blir ändå risig några dagar varje månad.

KL

Hur tolkar ni smileyn "; )"? Alltså ett semikolon med en "glad" parentes efter?

KL

Hur tolkar ni smileyn "; )"? Alltså ett semikolon med en "glad" parentes efter?

;) är samma som ; ) Jag tolkar det som lite busigt eller om jag skriver till någon att "tänk om du hade kommit i tid" men inte menar det så allvarligt så kan jag skriva ; ) efter för att visa att jag inte är sur för att hen kom försent.

+ Flixon

Haha, vad märkligt! Då måste det ju vara nåt samband om det är flera som upplever samma sak. Konstigt. Och irriterande. Som att mensvärk inte räcker :mad:

Oj, det där var konstigt, tycker jag. Fast det kan väl vara olika från person till person också antar jag. Jag får svullna ögon när jag sover ovanligt mycket.

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 140
Senast: Flavor
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
622
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Nu är det ett faktum. Under ungefär 2 års tid så har mensen till och från gjort uppehåll någon till några månader. Måendet vid de...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Roheryn
·
Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
663
· Visningar
19 893
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka