Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om jag håller med dig. Det är en så pass inrotad känsla i mig att inte visa brösten, även på stranden, att det känns orättvist.
Jag har aldrig sett någon kvinna topless på en vanlig badstrand, så jag vet inte ens vad för reaktioner det skulle leda till.
Det är ju inte som att ha annorlunda färgat hår eller något annat som sticker ut. Utan bröst är ju egentligen något naturligt som borde gå att ha blottade lika lätt som männen har sina blottade.
Jag har sett det på en vanlig badstrand förra året.
Dock tillhörde hon äldre generationen. Så hon kanske var med när det inte ansågs lika tabu.
 
Såvitt jag minns var det väldigt mycket vanligare med bara bröst på badstrand för några årtionden (läs: på 80- och 90-talet) sedan än det är idag.

Hmm, intressant! Det kanske är så att människor inte är bekväma med att visa hur mycket av sig själva som helst, men att det går svängningar i vissa grupper som går emot strömmen?
Det jag kan känna är synd är att samhället eller synen på kvinnan beskylls för något som kanske har andra förklaringar, såsom individualitet och integritet. Idag är det ju väldigt vanligt med bikini, men inte har alla kvinnor det bara för att det är brett accepterat. Många vill skyla sig ytterligare ändå.
Intressant ämne som sagt!
 
Hmm, intressant! Det kanske är så att människor inte är bekväma med att visa hur mycket av sig själva som helst, men att det går svängningar i vissa grupper som går emot strömmen?
Det jag kan känna är synd är att samhället eller synen på kvinnan beskylls för något som kanske har andra förklaringar, såsom individualitet och integritet. Idag är det ju väldigt vanligt med bikini, men inte har alla kvinnor det bara för att det är brett accepterat. Många vill skyla sig ytterligare ändå.
Intressant ämne som sagt!
Jag tror ändå det har mycket med mode och trender att göra.
Var det inte speedos som gällde för män på 80-talet också ? Sen långa shorts och nu är korta shorts tillbaka. Snart kanske speedos är mode igen . Egentligen är det ju bättre för solbrännan och mindre fladder när man badar...
 
Hittade inget vettigt att göra rent vattenkokaren med, och de andra kollegorna har noll problem med svarta flingor i tet. Blir att micra istället :idea:
 
Du kommer inte åt med diskborsten då?
Jo, testade det men det hände ingenting med det svarta på plattan. Gjorde så att jag kokade vatten i, hällde delvis ut, och skrubbade rejält.
Efteråt testade jag att köra den igen men de svarta flingorna var tillbaka. Inte lika stora som innan men ändock. Blä.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag gissar att det svarta är beläggningar från vattnet.

Citronsyra brukar göra susen.
Inte giftigt och inte det minsta farligt. Och billigt.

Ta med ett par teskedar citronsyra i en påse hemifrån och häll i kokaren på kvällen. Fyll på med varmt vatten och skölj ur på morgonen.
 
Jag gissar att det svarta är beläggningar från vattnet.

Citronsyra brukar göra susen.
Inte giftigt och inte det minsta farligt. Och billigt.

Ta med ett par teskedar citronsyra i en påse hemifrån och häll i kokaren på kvällen. Fyll på med varmt vatten och skölj ur på morgonen.
Problemet är att jag vägrar lägga en enda krona på jobbet :cautious: Tjurskalligt jag vet. Men jobbet gör inget för mig. Det får bli micron, och så har jag informerat om att det inte är så trevligt med svarta flingor och gett era exempel på hur man kan fixa det.
Jag kan gärna göra det, men jobbet får köpa in "städmedel" själva.
 
Problemet är att jag vägrar lägga en enda krona på jobbet :cautious: Tjurskalligt jag vet. Men jobbet gör inget för mig. Det får bli micron, och så har jag informerat om att det inte är så trevligt med svarta flingor och gett era exempel på hur man kan fixa det.
Jag kan gärna göra det, men jobbet får köpa in "städmedel" själva.
Bakpulver använder jag i jobbets kaffetermos, super lätt!
Något som jobbet kan köpa in? Kan väl inte bara vara du som använder den? O_o
 
Jag gissar att det svarta är beläggningar från vattnet.

Citronsyra brukar göra susen.
Inte giftigt och inte det minsta farligt. Och billigt.

Ta med ett par teskedar citronsyra i en påse hemifrån och häll i kokaren på kvällen. Fyll på med varmt vatten och skölj ur på morgonen.
Bra tips, man behöver lixom inte börja med det värsta, diskmaskinstabletter och grejer...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 150
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 422
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp