Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Plantan

Trådstartare
Forum för dumma frågor!
Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma, förvirrade och obesvarade. De där frågorna som är lite för dumma för att frågas, men i alla fall vill ha svar...
Om det nu kommer en sån fråga, som det verkligen finns ett superbra, och självklart svar på, får inte det svaret bli kaxigt och moppsigt och göra dumma frågan generad eller kränka dumma frågan. För då blir dumma frågan ledsen och vill gömma sig.
Men om alla är snälla, så kanske de dumma frågorna komma hit! Då kan de dumma frågorna få lite andrum här, några kanske vill bo här, och andra sticker bara in sin långa näsa här för att kolla läget. Men alla dumma frågor är välkomna! Och de snälla svaren, är ju så klart välkomna de med!
💚
 
Jag har en dum fråga!
Om man blir dålig i magen för man ätit nåt konstigt, kan man smitta andra då fast de alltså inte ätit samma skumma grej... ?
:wtf: :turd:
 
Är det bara jag som tycker att jag är olika personer när jag pratar olika språk.
person ett svenska
person två engelska
ja ni förstår, jag känner mig som olika personer när jag pratar ett annat språk.
 
Är det bara jag som tycker att jag är olika personer när jag pratar olika språk.
person ett svenska
person två engelska
ja ni förstår, jag känner mig som olika personer när jag pratar ett annat språk.

Vissa låter också som olika personer beroende på vad språk de pratar. Jag som bor i finland hör ganska ofta samma person prata både finska och svenska, och det är ofta man låter olika.

Lite på samma ämne, men är det bara jag som börjar prata dåligt (svenska/engelska) när jag pratar med någon som är dålig på språket?:o eller jag måste tänka mig för iaf.
 
Vissa låter också som olika personer beroende på vad språk de pratar. Jag som bor i finland hör ganska ofta samma person prata både finska och svenska, och det är ofta man låter olika.

Lite på samma ämne, men är det bara jag som börjar prata dåligt (svenska/engelska) när jag pratar med någon som är dålig på språket?:o eller jag måste tänka mig för iaf.
Skyldig till det,
väljer språk höjd till den jag pratar med.
 
Vissa låter också som olika personer beroende på vad språk de pratar. Jag som bor i finland hör ganska ofta samma person prata både finska och svenska, och det är ofta man låter olika.

Lite på samma ämne, men är det bara jag som börjar prata dåligt (svenska/engelska) när jag pratar med någon som är dålig på språket?:o eller jag måste tänka mig för iaf.

Jag blir dålig på engelska när jag pratar med de som är lika dåliga... Och pratar jag med en lättpratad amerikan så blir jag grym på engelska. :D
 
Är det bara jag som tycker att jag är olika personer när jag pratar olika språk.
person ett svenska
person två engelska
ja ni förstår, jag känner mig som olika personer när jag pratar ett annat språk.
Hög igenkänningsfaktor.
Jag är mer reserverad, sur, introvert, kall och icke tillmötesgående på svenska
På engelska är jag mer varm, extrovert, glad och lätt att lära känna.
 
Hög igenkänningsfaktor.
Jag är mer reserverad, sur, introvert, kall och icke tillmötesgående på svenska
På engelska är jag mer varm, extrovert, glad och lätt att lära känna.
Men precis! Om man blir stoppad av en engelskspråkig person som tex frågar efter vägen så vill man ju nästan följa med och visa vägen (med hoppsa steg, för det är så roligt) Är det däremot en svensk undrar man om de vill tigga eller bara råna en...
 
Vad betyder egentligen de olika symbolerna på Messenger?

När någon läst mitt meddelande blir det ju en rund liten bild på personen? Men dessa tecken då?
 

Bifogade filer

  • 20191008_144750.jpg
    20191008_144750.jpg
    1,9 KB · Visningar: 10
Är det bara jag som tycker att jag är olika personer när jag pratar olika språk.
person ett svenska
person två engelska
ja ni förstår, jag känner mig som olika personer när jag pratar ett annat språk.

En av mina bästa vänner är britt, vilket innebär att min egen engelska också blivit förbaskat brittisk, vilket innebär att känner mig (och kanske bli) aningens mer posh som engelskspråkig :D
 
Hur kan bebisar må bra av att ligga med huvudet neråt i magen i typ en månad?
Det är ju inte så att de ligger helt löst i vattnet i månad 7-9... utan rätt trångt.
Tror det beror på det omgivande vattnet. Dvs trycket i vattnet är ungefär samma som trycket i kroppen, så det blir ingen förflyttning av blod till huvudet, som är fallet ifall du står på huvudet i luft. Testa i en bassäng!
(OBS, gissar lite nu...)
 
Kan jag ladda ner låtar från Youtube gratis hemma där jag har wifi och sen lyssna på dem när jag är ute o går utan att ha surfen på?
 
Appropå Facebook så förstår jag verkligen inte marketplace. Ofta i annonser står det typ "fler bilder i kommentarerna" eller liknande. Men det går ju inte att se kommentarerna? Jag fattar inte!
Jag vet hur det fungerar!
Om man lägger in en annons i en köp- och säljgrupp så är även marketplace automatiskt också vald. Så jag lägger upp annonsen i gruppen jag är i, lägger in fler bilder i kommentarerna, men marketplace hänger inte med. Så det blir typ en "dublett" av annonsen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp