Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur får man ut en expanderskruv från en gipsskiva? Eller inte själva skruven då utan metallpluggen (eller vad det kan heta).
 
Jag sitter i samma sits som du! Köper du laserbehandlingen själv eller har du fått den via sjukvården? Hur började du då, tid hos gyn?
/ hon som börjar tröttna på pincett, vax och epilator ....
Jag fick diatermi subventionerad för 12 år sen. Hade då kontakt med en mottagning på sjukhuset och de tog blodprov som visade högt testosteron. Då fick jag diatermi i ansiktet hos en hudterapeut med landstingsavtal.
Denna omgång ville hudkliniken ha remiss där det framgick att jag har pcos så bad om en remiss på min förra vc och fick en. Påbörjade ipl sommaren 2018 men landstingsavtalet sades upp och jag fick ansöka igen … skrev på blanketten att jag blivit diagnosticerad på det sjukhuset så de kunde kolla själv i journalen.
Nu får jag laserbehandling av ansiktet på sjukhus, de har byggt upp egen verksamhet.
Eftersom det är medicinskt så går det på högkostnadsskyddet här. Man blir även bedömd av läkare, då fick man inte raka på 5 dagar. :meh:

Om du ska behandla med laser så får du inte plocka/vaxa/epilera några månader innan eftersom att det måste vara hårstrån i hårsäckarna för att lasern ska fungera. Laser och ipl fungerar bara på mörka strån. Det kanske du har koll på redan.
 
Hur får man ut en expanderskruv från en gipsskiva? Eller inte själva skruven då utan metallpluggen (eller vad det kan heta).

Man pillar bort frontbrickan och ploppar ner den expanderade delen bakom, det brukar inte gå att ta ut dem.. Iaf inte de jag haft kontakt med. Kanske finns nåt annat knep men så brukar jag göra iaf :)
 
Hur får man ut en expanderskruv från en gipsskiva? Eller inte själva skruven då utan metallpluggen (eller vad det kan heta).

Hmm, gör inte misstaget jag gjorde och missta en sån där gängad plugg med expanderplugg. Försökte borra bort frontbrickan, blev ett rätt stort hål :angel:

Sett någon som gängat i skruven några varv och sen bankat med hammare på skallen så att man sträcker ut pluggen igen och kan plocka ut den. Annars kan man borra med en lite större borr än vad hålet för skruven är, så man får bort brickan frampå som sagt.
 
När slutar en förkylning/flunsa? Jag blir tokig den här bara pågår och pågår. För det mesta blir man ju sjuk några dagar men den här vill inte ge sig.
När den vill, typ...

Nä, men det verkar vara ett (eller flera?) ovanligt sega virus som cirkulerar just denna säsongen. Jag var själv sjuk i 3,5 veckor (brukar bli frisk på ett par dagar annars) och vet flera andra som varit sjuka i allt från 3-6 veckor.

Inget särskilt upplyftande svar tyvärr, krya på dig! :(
 
Jag tycker egentligen inte att det här är en dum fråga, men den behöver inte en helt ny tråd heller så kör här.

Finns det mindre förpackningar Alvedon än de som innehåller 20 st (för vuxna)? Och om inte, varför inte? Jag menar, det vore väl en bra grej, att inte behöva köpa mer medicin än man behöver? Visst, jag vet att man kan lämna in, eller ge till nån annan, men ändå...

Jag tar så gott som aldrig värktabletter, (tack o lov peppar peppar) men ska byta min kopparspiral om ett par veckor och då skulle jag ta 2 tabletter i förebyggande syfte och sen vet jag att sist fick jag ta en eller två till natten också... så jag hade ju velat köpa typ ja... max 8 för säkerhets skull....
 
Jag tycker egentligen inte att det här är en dum fråga, men den behöver inte en helt ny tråd heller så kör här.

Finns det mindre förpackningar Alvedon än de som innehåller 20 st (för vuxna)? Och om inte, varför inte? Jag menar, det vore väl en bra grej, att inte behöva köpa mer medicin än man behöver? Visst, jag vet att man kan lämna in, eller ge till nån annan, men ändå...

Jag tar så gott som aldrig värktabletter, (tack o lov peppar peppar) men ska byta min kopparspiral om ett par veckor och då skulle jag ta 2 tabletter i förebyggande syfte och sen vet jag att sist fick jag ta en eller två till natten också... så jag hade ju velat köpa typ ja... max 8 för säkerhets skull....
Du kanske kan få från mottagningen om du frågar? :)
 
Jag tycker egentligen inte att det här är en dum fråga, men den behöver inte en helt ny tråd heller så kör här.

Finns det mindre förpackningar Alvedon än de som innehåller 20 st (för vuxna)? Och om inte, varför inte? Jag menar, det vore väl en bra grej, att inte behöva köpa mer medicin än man behöver? Visst, jag vet att man kan lämna in, eller ge till nån annan, men ändå...

Jag tar så gott som aldrig värktabletter, (tack o lov peppar peppar) men ska byta min kopparspiral om ett par veckor och då skulle jag ta 2 tabletter i förebyggande syfte och sen vet jag att sist fick jag ta en eller två till natten också... så jag hade ju velat köpa typ ja... max 8 för säkerhets skull....
En kort tid såldes alvedon, treo och liknande i pytteförpackningar. Typ 4 tabletter i varje men de försvann snart så jag gissar att det inte fanns tillräcklig efterfrågan.
 
Nej, men du kan ändra så att det blir så (manuellt för varje faktura). Dragningsdatum är automatiskt satt så fakturaägaren får pengarna på förfallodagen.

Okej! Tack! Jag vill ju ha som en vanlig pappers-räkning, men utan att det kostar extra.

En kort tid såldes alvedon, treo och liknande i pytteförpackningar. Typ 4 tabletter i varje men de försvann snart så jag gissar att det inte fanns tillräcklig efterfrågan.

Åh! Det hade ju varit perfekt för mig! Synd att de försvann!
 
Okej! Tack! Jag vill ju ha som en vanlig pappers-räkning, men utan att det kostar extra.



Åh! Det hade ju varit perfekt för mig! Synd att de försvann!

Om du vill/behöver det kan du skriva ut e-fakturan, den går att öppna som PDF och ser ut som en vanlig pappersfaktura. Jag gör så när jag handlar åt mitt företag eftersom jag behöver en fysisk kopia för bokföringen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp