Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför har jag plötsligt så svårt för omställning till sommartid? :arghh:

I vanliga fall har jag suttit som ett frågetecken när folk klagat på sommar- och vintertid och omställningarna. Jag har inte haft några problem med en förlorad eller en extra timme, ge mig två dygn och jag är helt ikapp och märker inte av det.

Men NU! :eek: Det är en plåga att komma upp på morgonen, det tar all viljestyrka jag kan frambringa att kravla mig upp efter fjärde larmet (i vanliga fall kliver jag upp strax innan första). Jag är som en zombie hela förmiddagen, har overklighetskänslor och mår riktigt pyton!
Varför har det blivit såhär helt plötsligt??
 
Varför har jag plötsligt så svårt för omställning till sommartid? :arghh:

I vanliga fall har jag suttit som ett frågetecken när folk klagat på sommar- och vintertid och omställningarna. Jag har inte haft några problem med en förlorad eller en extra timme, ge mig två dygn och jag är helt ikapp och märker inte av det.

Men NU! :eek: Det är en plåga att komma upp på morgonen, det tar all viljestyrka jag kan frambringa att kravla mig upp efter fjärde larmet (i vanliga fall kliver jag upp strax innan första). Jag är som en zombie hela förmiddagen, har overklighetskänslor och mår riktigt pyton!
Varför har det blivit såhär helt plötsligt??
För det här året så är du en Zombie?
 
Mina naglar brukar växa fortare på sommaren, än på vintern. Nu växer de i racerfart och det är lite lurigt! Nån fler som vässar klorna oftare än vanligt?
 
En riktigt dum fråga... men viktig...
Hur gör jag för att svara på ett samtal när telefonen ringer?

Har skaffat en ny Samsung Galaxy A40. Jag trycker och drar allt jag kan över den gröna "knappen"och försöker göra det på olika sätt. Men lyckas inte :arghh:
Vad sjutton kan det vara som jag gör fel? Något som kan ställas in? Hjälp mig. Funkar ju inte att inte kunna svara när det ringer. :o
 
En riktigt dum fråga... men viktig...
Hur gör jag för att svara på ett samtal när telefonen ringer?

Har skaffat en ny Samsung Galaxy A40. Jag trycker och drar allt jag kan över den gröna "knappen"och försöker göra det på olika sätt. Men lyckas inte :arghh:
Vad sjutton kan det vara som jag gör fel? Något som kan ställas in? Hjälp mig. Funkar ju inte att inte kunna svara när det ringer. :o
Tryck på knappen och dra utåt så cirkeln blir större.
 
Mina naglar brukar växa fortare på sommaren, än på vintern. Nu växer de i racerfart och det är lite lurigt! Nån fler som vässar klorna oftare än vanligt?
Det har jag fått göra. Mina naglar har vuxit med raketfart och det har varit bra kvallisort på dom tills tre av dom fläkte sig långt ner. Då helt plötsligt så börjar alla naglar skiva sig och växa långsamt igen
 
En riktigt dum fråga... men viktig...
Hur gör jag för att svara på ett samtal när telefonen ringer?

Har skaffat en ny Samsung Galaxy A40. Jag trycker och drar allt jag kan över den gröna "knappen"och försöker göra det på olika sätt. Men lyckas inte :arghh:
Vad sjutton kan det vara som jag gör fel? Något som kan ställas in? Hjälp mig. Funkar ju inte att inte kunna svara när det ringer. :o
Det där är ett syndrom min far har haft på samtliga telefoner utom den sista.
 
Snälla. Gör inte äckelsmiley. Kvinnor har mens. Det är varken konstigt, tabu eller äckligt
Jag hade åxå gjort äckelsmiley. Jag tycker det är äckligt. Spelar ingen roll att det är nått naturligt. Jag tycker det är äckligt lik förbaskat. Och att höra när nån annan pratar om sin mens är lika trevligt att höra på som när nån detaljerat pratar om sin avföring. Inte alls trevligt. Bara äckligt.
 
Jag hade åxå gjort äckelsmiley. Jag tycker det är äckligt. Spelar ingen roll att det är nått naturligt. Jag tycker det är äckligt lik förbaskat. Och att höra när nån annan pratar om sin mens är lika trevligt att höra på som när nån detaljerat pratar om sin avföring. Inte alls trevligt. Bara äckligt.
Jag blir alldeles mållös
 
Tryck på knappen och dra utåt så cirkeln blir större.
Har ägnat mig åt den otroligt löjliga aktiviteten att ringa min egen telefon 97 gånger och göra systematiska experiment av olika rörelser, hastigheter osv.
Slutsats: tryck på knappen, vänta tills cirkeln vuxit färdigt, dra fingret till utanför yttercirkelns kant. Om man kombinerar alla de tre nyckelmomenten så fungerar det. Inte flytta fingret för tidigt från knappen. Dra ända ut över kanten. Inte dra medan cirkeln är för liten.
*åter i kontakt med civilisationen*
 
Har ägnat mig åt den otroligt löjliga aktiviteten att ringa min egen telefon 97 gånger och göra systematiska experiment av olika rörelser, hastigheter osv.
Slutsats: tryck på knappen, vänta tills cirkeln vuxit färdigt, dra fingret till utanför yttercirkelns kant. Om man kombinerar alla de tre nyckelmomenten så fungerar det. Inte flytta fingret för tidigt från knappen. Dra ända ut över kanten. Inte dra medan cirkeln är för liten.
*åter i kontakt med civilisationen*
Men hjälp! Ska det vara så krångligt? :nailbiting:
 
Har ägnat mig åt den otroligt löjliga aktiviteten att ringa min egen telefon 97 gånger och göra systematiska experiment av olika rörelser, hastigheter osv.
Slutsats: tryck på knappen, vänta tills cirkeln vuxit färdigt, dra fingret till utanför yttercirkelns kant. Om man kombinerar alla de tre nyckelmomenten så fungerar det. Inte flytta fingret för tidigt från knappen. Dra ända ut över kanten. Inte dra medan cirkeln är för liten.
*åter i kontakt med civilisationen*
Finns det inget i inställningarna som går att ändra så det blir mindre krångligt?
 
Har ägnat mig åt den otroligt löjliga aktiviteten att ringa min egen telefon 97 gånger och göra systematiska experiment av olika rörelser, hastigheter osv.
Slutsats: tryck på knappen, vänta tills cirkeln vuxit färdigt, dra fingret till utanför yttercirkelns kant. Om man kombinerar alla de tre nyckelmomenten så fungerar det. Inte flytta fingret för tidigt från knappen. Dra ända ut över kanten. Inte dra medan cirkeln är för liten.
*åter i kontakt med civilisationen*
För mig fungerar det så som jag sa. Har samma telefon som dig. Skumt att din är så kinkig.
 
Men hjälp! Ska det vara så krångligt? :nailbiting:
Finns det inget i inställningarna som går att ändra så det blir mindre krångligt?
Fråga inte mig. Jag är nöjd nu bara jag fattat hur jag ska göra. :)
Kanske var extra svårt för mig för att sättet som man drog på min gamla telefon är precis vad man inte ska göra på denna (kortare, fortare) Eller så är min intuition på området kass. (Uppenbarligen är det inte lika svårt för alla. :o)
*ska bara öva på att kunna göra det smidigt med enhandsgrepp också*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
940
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 423
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp